Know-how

Know-how 2015-03-19

Know-how: szkolenia na przedostatni tydzień marca

Jak prowadzić działalność za granicą? Jak budować biznesowe relacje z otoczeniem? Skąd pozyskiwać środki finansowe na inwestycje ekologiczne? - m.in. na te pytania znajdą odpowiedź uczestnicy szkoleń. A w czwartek kolejne spotkanie w temacie social media. 

Na szkolenie zaprasza Polska Fundacja Przedsiębiorczości /fot.: archiwum / Na szkolenie zaprasza Polska Fundacja Przedsiębiorczości /fot.: archiwum /
Rynek niemiecki dla firm: świadczenie usług transgranicznych oraz zakładanie działalności gospodarczej na terenie Niemiec
 
Data: 25 marca, godz. 10:00 
Miejsce: Koszalin, budynek Centrum Biznesu (dawny NBP), ul. Zwycięstwa 42, sala 109 (I piętro)
Organizator: Centrum Biznesu Fundacji CIP
Informacje: biznes.koszalin.pl, 94 347 13 17, m.skrzypek@biznes.koszalin.pl
 
W trakcie spotkania omawiane będą kwestie związane ze świadczeniem usług przez polskie firmy, samozatrudnieniem i zakładaniem firmy lub oddziału na terenie Niemiec. Przedsiębiorcy będą mogli się dowiedzieć, w jaki sposób dopełnić formalności związanych z wykonywaniem usługi transgranicznej na rynku niemieckim - jak sporządzić umowę o świadczenie takiej usługi, aby uniknąć zarzutu pozorowanej umowy o pracę, w jaki sposób oddelegować pracowników do wykonania takiej usługi oraz jakich procedur administracyjnych należy dopełnić w Niemczech. Tematyka spotkania obejmie również omówienie procedur samozatrudnienia, jak też dokonywania rejestracji filii lub oddziału firmy już istniejącej na rynku niemieckim.
 
Spotkanie skierowane jest do przedsiębiorców zainteresowanych działalnością na rynku niemieckim. Konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie udziału.
 
Spotkanie z radcą prawnym: Odzyskiwanie wierzytelności od kontrahentów z UE i Polski
 
Data: 26 marca, godz. 14:30-16:45 (rejestracja do 23 marca, do godz. 12:00) 
Miejsce: Szczecin, siedziba ZSRG, ul. Kolumba 86, sala A (parter)
Organizator: Enterprise Europe Network przy ZSRG-SCP
Informacje: www.zsrg.szczecin.pl, tel. 91 433 02 20
 
Dyżur ekspercki będzie miał charakter trwających maksymalnie 45 minut indywidualnych rozmów z ekspertami, którzy zapoznają uczestników z zagadnieniami związanymi z formułowaniem umów z kontrahentami pod kątem zabezpieczenia interesów przedsiębiorców oraz odpowiedzą na pytania w zakresie dochodzenia należności od kontrahentów, zabezpieczenia prawnego umowy z kontrahentem,  form zabezpieczania płatności itp.
 
Ekspertami podczas najbliższego dyżuru będą: radca prawny Marta Dalkowska oraz radca prawny Sylwia Jeżowska.
Jeśli mają Państwo pytania z zakresu:   to spotkanie jest dla Państwa.
 
Adresatami spotkania są właściciele firm. Konieczne jest wcześniejsze zgłoszenie udziału (więcej informacji na stronie organizatora).
 

Partnerzy cyklu Know-how:
       

Storytelling - moc budowania marki za pomocą historii
 
Data: 26 marca, godz. 9:00-16:00 
Miejsce: Szczecin, siedziba Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, ul. Monte Cassino 32
Organizator: Polska Fundacja Przedsiębiorczości
Informacje: www.pfp.com.pl, i.maruszczak@pfp.com.pl, tel. 91 312 92 22
 
Celem szkolenia jest nauczenie przedsiębiorców jak budować relacje z otoczeniem, w szczególności z mediami, by w ten sposób wzmocnić wizerunek firmy i zwiększyć jej rozpoznawalność. Uczestnicy będą mogli nauczyć się sztuki opowiadania o własnym biznesie, o swoich pomysłach, pasjach i planach w sposób na tyle ciekawy, by inni chcieli poznać firmę i jej ofertę. Storytelling to narzędzie, które pozwoli budować zaufanie, zwiększać sprzedaż i podwyższać marże.
 
Zajęcia prowadzone są przy użyciu multimediów - uczestnicy przed kamerą ćwiczyć będą sztukę ciekawego opowiadania o sobie i swoich firmach.
 
Szkolenie poprowadzi Zbigniew Pankiewicz – trener biznesu, wieloletni dziennikarz telewizyjny, który specjalizował się w tematach gospodarczych, społecznych i lifestylowych. Specjalizuje się w komunikacji wizerunkowej przedsiębiorstw. Zarządzał mediami publicznymi jako zastępca dyr. ds. programowych TVP Szczecin oraz wiceprezes Radia Koszalin.
 
13. Czwartek Social Media w Szczecinie + Tweetup Szczecin
 
Data: 26 marca, godz. 17:30 
Miejsce: Szczecin, Bar Czysty, ul. Bogusława X 8
Organizator: Czwartkowe Spotkania Social Media
 
Celem spotkania jest integracja szeroko pojętej branży social media, budowanie nowych relacji, dzielenie się wiedzą. Daje ono także sporo okazji do networkingu. Po raz pierwszy będzie ono powiązane z Tweetup Szczecin.
 
Agenda spotkania:
17:30 - Kacper Skoczylas - rozpoczęcie - idea Czwartków Social Media / Paweł Krzych - idea Tweetupów,
17:45 - Mateusz Puszczyńki - "Czy Twitter sprzedaje?",
- mała niespodzianka dla osób szukających pracy w branży kreatywnej / IT
18:10 - Norbert Piotrowski – "Zwierzenia stratega - dlaczego social media są trudne?",
18:45 – Joanna Frota Kurkowska - "Marketing na Instagramie przy małym budżecie. Da się!",
19:15 - afterparty / burgery / networking.
 
Spotkanie skierowane jest m.in. do pracowników agencji social media, freelancerów, specjalistów od PR, startupów, jak też do wszystkich tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w social media.
 
Prawne aspekty działalności przedsiębiorstwa wynikające z przepisów dot. ochrony środowiska
 
Data: 26-27 marca, godz. 10:00 (zgłoszenia do 25 marca)
Miejsce: Szczecin, Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Plac Kilińskiego 3
Organizator: Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o.
Informacje: www.inwestycjawkadry.info.pl, ekologia@zgd.com.pl, tel. 91 852 26 12
 
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zagadnieniami z zakresu ocen oddziaływania na środowisko przedsięwzięć oraz odpowiedzialności inwestora za szkody w środowisku i możliwości ich naprawy. Uczestnicy zapoznają się też z tematyką identyfikacji oddziaływań, które planowane przedsięwzięcie może powodować w środowisku, jak również ich skali, ograniczania lub minimalizowania skutków realizacji planowanej inwestycji. Omówione zostaną także procedury administracyjne przeprowadzania oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
 
Do projektu może przystąpić przedsiębiorstwo, które należy do sektora MŚP lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, posiada siedzibę, oddział lub inną prawnie dozwoloną jednostkę na terenie RP, nie przekroczyło limitu pomocy de minimis.
 
Bezpłatne szkolenia w ramach projektu EKO-MARKETING W BIZNESIE
 
Data: 11 kwietnia – 31 maja 2015 (całe szkolenie to 10 dni - 5 zjazdów weekendowych) – rekrutacja do 31 marca
Miejsce: Szczecin
Organizator: GOS Polska Sp. z o.o. w partnerstwie z Centrum Usług Szkoleniowo-Doradczych Jakub Szpon
Informacje: www.ekomarketing.com.pl, tel. 91 424 40 73, laskowska@gos-polska.pl
 
Bezpłatne szkolenia unijne obejmują warsztaty z marketingu/promocji/PR w powiązaniu z ekologią, która jest jednym z najnowszych trendów w zarządzaniu przedsiębiorstwami. 
 
W ramach projektu realizowane są dwa rodzaje szkoleń:
  • Marketing ekologiczny

Miejsce: Szczecin, Wyższa Szkoła Bankowa, ul. Wojska Polskiego 128

  • Budowanie ekologicznej marki produktu (usługi) i wizerunku firmy 

Miejsce: Szczecin, Centrum Usług Szkoleniowo-Doradczych, ul. Janosika 8

Po szkoleniu uczestnicy wezmą udział w indywidualnym doradztwie. Podczas szkoleń i doradztwa uczestnicy opracują dla swojego przedsiębiorstwa plan marketingowy dotyczący konkretnych działań, które można podjąć w przedsiębiorstwie uczestnika.
 
Udział w szkoleniach mogą wziąć właściciele przedsiębiorstw z sektora mikro małych i średnich przedsiębiorstw i ich pracownicy, mający siedzibę na obszarze województwa zachodniopomorskiego. Przedsiębiorstwo uczestnika nie może uzyskać w roku bieżącym i ostatnich dwóch latach pomocy de minimis w kwocie przekraczającej 200 tys. euro. 
 
Szkolenia prowadzone są przez doświadczonych praktyków biznesu. 
 
Ekoinnowacje w przedsiębiorstwie
 
Data: 26-27 marca (zgłoszenia do 25 marca)
Miejsce: Szczecin, Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Plac Kilińskiego 3
Organizator: Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o.
Informacje: www.inwestycjawkadry.info.pl, ekologia@zgd.com.pl, tel. 91 852 26 12
 
Program szkolenia jest zapoznanie z pojęciami innowacyjności, zmianami organizacyjnymi i technologicznymi i ideą ekorozwoju w przedsiębiorstwie, ekoinnowacjami w zarządzaniu przedsiębiorstwem oraz metodami finansowania ekoinnowacji w przedsiębiorstwie.
 
Do projektu może przystąpić przedsiębiorstwo, które należy do sektora MŚP lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, posiada siedzibę, oddział lub inną prawnie dozwoloną jednostkę na terenie RP, nie przekroczyło limitu pomocy de minimis.
 
Marketing ekologiczny, ekologiczna marka i ekoznakowanie
 
Data: 26-27 marca (zgłoszenia do 25 marca)
Miejsce: Szczecin, Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Plac Kilińskiego 3
Organizator: Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o.
Informacje: www.inwestycjawkadry.info.pl, ekologia@zgd.com.pl, tel. 91 852 26 12
 
W programie szkolenia zostaną poruszone m.in. takie tematy, jak produkt jako element zielonego marketingu; budowa wizerunku ekologicznej marki, czyli w jaki sposób kreować firmę w świadomości publicznej i w mediach; ekoznaki; zyski, jakie czerpie firma z kreowania ekologicznej postawy. 
 
Do projektu może przystąpić przedsiębiorstwo, które należy do sektora MŚP lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, posiada siedzibę, oddział lub inną prawnie dozwoloną jednostkę na terenie RP, nie przekroczyło limitu pomocy de minimis.
 
Pozyskiwanie środków finansowych na inwestycje ekologiczne – warsztaty
 
Data: 26-27 marca (zgłoszenia do 25 marca)
Miejsce: Szczecin, Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego, ul. Plac Kilińskiego 3
Organizator: Zachodniopomorska Grupa Doradcza Sp. z o.o.
Informacje: www.inwestycjawkadry.info.pl, ekologia@zgd.com.pl, tel. 91 852 26 12
 
Cel warsztatów: przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających na prawidłowe przygotowanie inwestycji ekologicznej w formie projektu ubiegającego się o zewnętrzne finansowanie.
 
Do projektu może przystąpić przedsiębiorstwo, które należy do sektora MŚP lub prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, posiada siedzibę, oddział lub inną prawnie dozwoloną jednostkę na terenie RP, nie przekroczyło limitu pomocy de minimis.
 
AK
 
Tematy: Polska Fundacja Przedsiębiorczości (68) | PFP (30) | Centrum Biznesu Koszalin (21) | ZSRG (9) | Centrum Biznesu (5) | Czwartkowe Spotkanie Social Media (4) | Czwartki Social Media (4) | Kacper Skoczylas (3) | Enterprise Europe Network (2) |
aktualizowano: 2015-03-26 20:32
Wszystkich rekordów:

Społeczność