Informacje

Informacje 2011-08-03

HSBC zniknie ze Szczecina

Bank rezygnuje z obsługi klientów detalicznych i pod koniec października zamyka swój szczeciński oddział.
Siedziba szczecińskiego oddziału /fot. ŁP/ Siedziba szczecińskiego oddziału /fot. ŁP/

HSBC, jedna z największych instytucji finansowych na świecie, otworzyła swój pierwszy i jedyny oddział w Szczeciniew grudniu ubiegłego roku. Zajmował się on jedynie obsługą klientów indywidualnych. Pracowało w nim kilkanaście osób. Wkrótce, podobnie jak dziewięć innych Centrów Relacji z Klientami w całej Polsce, zostanie zamknięty.

- Szczeciński oddział będzie pracował do 28 października – informuje biuro prasowe HSBC Bank Polska. – Nasi pracownicy będą pomagali klientom w zamykaniu rachunków lub przenoszeniu ich do innych banków. Nie będą natomiast zawierane żadne nowe umowy. Po tym terminie, oddział zostanie zamknięty.

Bank nie rezygnuje natomiast z obsługi klientów korporacyjnych. Ci, podobnie jak do tej pory, będą obsługiwani w najbliższym Oddziale Bankowości Korporacyjnej HSBC w Poznaniu. Zapytany o możliwość otwarcia podobnego oddziału w Szczecinie, przedstawiciel firmy stwierdził, że choć niczego nie można wykluczyć, w tej chwili nie ma takich planów. Nieznany jest również los pracowników likwidowanych oddziałów. Obecnie trwają konsultacje z Radą Pracowniczą banku, które przesądzą o liczbie zwolnionych pracowników.

Decyzja o rezygnacji z obsługi klientów detalicznych zapadła w maju, na spotkaniu inwestorów Grupy HSBC w Londynie. Wynika ona ze zmiany strategii firmy i analizy segmentu działalności detalicznej, przeprowadzonej w 39 krajach.  W związku z tym, do tej pory Grupa HSBC ogłosiła rezygnację z obsługi klientów indywidualnych także w Rosji. Działania restrukturyzacyjne podjęto również w okręgu Nowy Jork w USA, we Francji i Wielkiej Brytanii.

- W rezultacie analizy strategicznej naszej działalności doszliśmy do wniosku, że największe szanse rozwoju dla HSBC w Polsce leżą w obszarze obsługi klientów korporacyjnych i instytucjonalnych – tłumaczy Alan Jarman, dyrektor zarządzający HSBC Bank Polska S.A. -  Dlatego też repozycjonujemy działalność HSBC Bank Polska S.A. w sposób umożliwiający nam lepszą obsługę takich klientów, a w szczególności tych spośród nich, którzy prowadzą działalność na rynku międzynarodowym.

W całej Polsce HSBC ma 30 tys. klientów bankowości detalicznej. Są to zarówno klienci indywidualni, jak i mikroprzedsiębiorstwa.

ŁP

Tematy: Szczecin (597) | bank (38) | HSBC Bank (1) |
aktualizowano: 2011-08-08 15:38
Wszystkich rekordów:

Społeczność