Informacje

Informacje 2013-05-24

Nowe logo ma przyciągnąć inwestorów

Trwają ostatnie prace nad nową strategią marki województwa zachodniopomorskiego. W użyciu jest już nowe logo, a oficjalna prezentacja całego systemu identyfikacji wizualnej odbędzie się w czerwcu.

Nowe logo naszego województwa  /fot.: mat. prasowe / Nowe logo naszego województwa /fot.: mat. prasowe /

Województwo Zachodniopomorskie aktualizuje po 8 latach strategię marki, która ma ustalić aktualny kierunek budowania w świadomości odbiorców założonego wizerunku regionu, uwzględniający zmiany w otoczeniu konkurencyjnym. Wykonawca - Dom Marki Max von Jastrov Sp. z o.o. finalizuje prace nad aktualizacją dokumentu Strategii Marki Województwa Zachodniopomorskiego.

Nowe logo nawiązuje do znaku „Zachodniopomorskie – Morze Przygody”, które obowiązywało od 2004 r. Poprzednie logo przeznaczone było przede wszystkim do celów promocyjno-turystycznych. Aktualnie jednym z priorytetów Województwa jest pozyskiwanie inwestorów. Nowy znak ma komunikować wszystkie działania realizowane przez Województwo, szczególnie te adresowane właśnie do inwestorów i turystów. Wyniki przeprowadzonych badań pokazały, że poprzednie logo cieszyło się dużą rozpoznawalnością, stąd nawiązanie kolorystyczne. Kształt nowego znaku nawiązuje do symbolu „ok”, który budzi pozytywne skojarzenia. Nowy znak trafił już do użycia – na materiały promocyjne oraz strony internetowe.

Badania jakościowe wykazały, że z naszym regionem powszechnie kojarzona jest nazwa „Pomorze Zachodnie”, jest również łatwiejsza do zapamiętania niż nazwa administracyjna „Zachodniopomorskie”, stąd jej użycie w logo. Ostateczne efekty prac nad nową strategią marki Województwa Zachodniopomorskiego zostaną zaprezentowane w czerwcu podczas konferencji prasowej. Koszt zmiany wizerunkowej województwa to 239 tys. zł.
 

KZ

aktualizowano: 2013-06-03 11:26
Wszystkich rekordów:

Społeczność