Informacje

Informacje 2013-06-03

Jak wygrywać z konkurencją, nie tylko ceną

O tym, jak radzić sobie na rynku, na którym coraz częstszym kryterium podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów jest niska cena, dyskutowali podczas spotkania Fundacji Frome szczecińscy menedżerowie.

Spotkanie Fundacji Frome  /fot.: mat. organizatora  / Spotkanie Fundacji Frome /fot.: mat. organizatora /

W trakcie swojej prezentacji Agnieszka Pieczyńska, prezes fundacji FROME zachęcała do kreatywnego podejścia do strategii różnicowania, do poszukiwania metod na takie wyróżnienie oferty firmy w oczach klienta, aby zauważał on i doceniał inne aspekty niż tylko cena.

Jak słusznie zauważyła prof. Grażyna Maniak, współczesne firmy  w czasach, gdy produkty i ich funkcjonalności są bardzo podobne, muszą poszukiwać przewagi w ramach swoich strategii marketingowych – Dobry marketing może skutecznie odróżnić firmę od konkurentów  - przekonywała. Katarzyna Sekula z firmy Sekula Motohurt podkreślała, że nadal w sektorze usług niedocenionym przez menedżerów obszarem jest obsługa klienta. – Klient gotów jest zaakceptować wyższą cenę w zamian za profesjonalny serwis.

- Sukces osiągają te firmy, które mają świadomość, że przewagę budują wieloaspektowe działania. Jednym z nich  może być próba ograniczania dostępu konkurencji do rynku przez konstruowanie, lobbowanie na rzecz preferencyjnych rozwiązań prawnych, takie praktyki nie są rzadkie – mówił Maciej Kaczyński, prezes BTC. Jak optymistycznie skonkludował Łukasz Kibitlewski, nawet sprzedając choinki przed świętami, kreatywny przedsiębiorca znajdzie sposób na zbudowanie przewagi nad konkurentami, choćby dbając o odpowiednią liczbę dobrych lokalizacji punktów sprzedaży.

W drugiej części spotkania dr Jerzy Szkwarek zaprezentował metody jakie warto wykorzystywać w trakcie konstruowania cen, a także jakie przyjmować założenia, jakich błędów unikać projektując strategię cenową. Duże wrażenie na uczestnikach zrobiły symulacje jakie przygotował prelegent, obrazująca skalę drenowania zysku firmy przez nieumiejętne, nieprzemyślane obniżanie ceny produktów.

W części „Ważne dla Szczecina – ważne dla szczecinian” redaktor Jolanta Kowalewska omawiała najważniejsze aktualne wydarzenia w regionie. Nie obyło się bez polityki, choć największe emocje wzbudził casus zmiany kwalifikacji działki, którą dysponuje jeden ze szczecińskich dealerów samochodowych z terenu zielonego na teren komercyjny. - Zmienilibyście czy nie? – pytała redaktor Kowalewska. Odpowiedzi były bardzo różne. Kolejne spotkanie FROME dopiero po wakacjach, we wrześniu.
 

KZ

aktualizowano: 2013-06-11 06:38
Wszystkich rekordów:

Społeczność