Informacje
Ta gra uczy przedsiębiorczości
Prezentacja i testowanie gry ManaGame.pl oraz panel dyskusyjny dotyczący problematyki nauczania przedsiębiorczości znalazły się w programie Zachodniopomorskiego Dnia Przedsiębiorczości, który 13 marca zorganizował Wydział Ekonomiczny ZUT wraz z Mana Sp. z o.o.
Celem wydarzenia była promocja postaw przedsiębiorczych oraz wspieranie edukacji w tym zakresie. ManaGame.pl to narzędzie, które pozwala realizować te cele. O grze pod hasłem „Przedsiębiorczość Nauka Zabawa” opowiedzieli przedstawiciele gliwickiej firmy szkoleniowej Mana Sp. z o.o. i autorzy gry – Wojciech Gawlik i Tomasz Kulczycki.
ManaGame.pl to ekonomiczna gra decyzyjna on-line. - Uczestnik gry wciela się w rolę właściciela przedsiębiorstwa prowadzącego młyn. Jego zadaniem jest opracowanie strategii rozwoju i cykliczne podejmowanie szeregu decyzji związanych z zarządzaniem firmą – wyjaśnia Wojciech Gawlik. Rywalizacja odbywa się na rynku, który doskonale odwzorowuje rzeczywiste procesy gospodarcze i biznesowe. Na jego kształt wpływ mają zarówno decyzje uczestników, jak i zdarzenia losowe. Celem uczestników jest rozwój przedsiębiorstwa, generowanie jak największych przychodów, efektywne zarządzanie finansami i pokonanie konkurencji.
Gra jest dostępna za pomocą przeglądarki internetowej i dedykowana na komputery PC i tablety. Zorganizowana jest w formie kilku ok. 20-minutowych tur. Powinno brać w niej udział optymalnie 10-15 osób. Zawiera ona również moduły umożliwiające monitorowanie posunięć biznesowych i postępów uczestników oraz tworzenie dodatkowych zadań przez nauczycieli.
Wojciech Gawlik i Tomasz Kulczycki wspierani przez programistów stworzyli grę z myślą o zajęciach z przedsiębiorczości w szkołach i na uczelniach. Całościowy koszt wyniósł ok. 800 tys. zł, z czego ok. 600 tys. zł pokryły fundusze unijne z programu operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.
- Gra pozwala nauczycielowi przełożyć wykładaną teorię na praktykę. Łącząc zabawę z nauką daje możliwość młodym ludziom, by efektywniej i z większą przyjemnością przyswajać wiedzę - zauważa Tomasz Kulczycki. ManaGame.pl może być również wykorzystywana podczas szkoleń dla pracowników firm. Autorzy gry mają nadzieję, że jako pierwszy zakupi licencję ZUT.
W ramach wydarzenia odbył się też finał konkursu dla szkół ponadgimnazjalnych z województwa zachodniopomorskiego. W rozgrywkach z wykorzystaniem ManaGame.pl wzięło udział 21 uczniów.
W programie Zachodniopomorskiego Dnia Przedsiębiorczości był także panel dyskusyjny na temat problematyki nauczania przedsiębiorczości, rozumianej zarówno w zakresie życia zawodowego, jak i społecznego. Właśnie kształtowanie postaw przedsiębiorczych u młodych ludzi wskazali uczestnicy jako jeden z głównych warunków rozwoju gospodarki całego regionu. Zwrócono również uwagę na sposób nauczania – taki, który powinien nawiązywać do realnego świata oraz na program, który powinien zawierać przede wszystkim zajęcia praktyczne.
- Nauczyciele mieli okazję poznać, na czym polega nauczanie przedsiębiorczości z ManaGame.pl, a młodzież mogła dowiedzieć się, jak rozpocząć przygodę z biznesem i z pewnością wyniosła z tego spotkania dużo ważnych informacji. Być może byli wśród nich przyszli przedsiębiorcy, którzy za jakiś czas będą prowadzić swoje firmy, wpływać na rozwój gospodarki i wzrost zatrudnienia na rynku pracy – podsumowuje Tomasz Kulczycki.
AK
Wszystkich rekordów: