Informacje
Nauka i biznes na wspólnym śniadaniu
Jak połączyć środowisko akademickie z biznesowym zastanawiali się szczecińscy naukowcy i młodzi przedsiębiorcy, uczestniczący w konferencji uczestnicy „Zainwestuj w wiedzę” zorganizowana w ramach kampanii „ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu” w Technoparku Pomerania.
Uczestnicy spotkali się podczas Śniadania Biznesowego, którego głównym celem było nawiązanie kontaktów i wymiana informacji pomiędzy lokalnymi przedsiębiorcami i naukowcami. Przy jednym stole zasiadło ok. 40 osób: przedstawiciele młodych firm, głównie z branży IT oraz pracownicy naukowi Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego.
- Tego typu spotkania to najlepsza okazja to tego, aby wspólnie zastanowić się jak polepszyć kontakty miedzy tymi środowiskami i usprawnić transfer technologii, który jest przecież jednym z motorów rozwoju największych gospodarek świata – mówi Natalia Gołąbczyk, pracująca przy projekcie ICT LAB-MARKET. – Tymczasem u nas cały czas to kuleje: nauka sobie, biznes sobie. Stąd nasza kampania, której głównym celem jest między innymi budowanie sieci współpracy środowiska naukowego z biznesowym. Jednym ze sposobów jest właśnie organizowanie tego typu spotkań.
Tym razem głównym tematem były różnice w transferze wiedzy i technologii na rynku amerykańskim i polskim. Opowiadał o tym dr inż. Przemysław Korytkowski – uczestnik I edycji programu „Top 500 Innovators”, w ramach którego odbył dwumiesięczny staż na Uniwersytecie Stanford w Stanach Zjednoczonych. Opowiadał przede wszystkim o tym, jak wygląda droga od naukowej idei do produktu biznesowego w Dolinie Krzemowej, gdzie każdy pomysł, przy wykorzystaniu niewielkich nakładów finansowych, udostępnianych przez aniołów biznesu lub specjalne kapitały zalążkowe zarówno naukowcom, jaki i początkującym firmom, jest przekładany na prototyp produktu.
Z młodymi przedsiębiorcami spotkała się również Agnieszka Pieczyńska, doradca biznesowy, która przede wszystkim zwróciła uwagę, jak ważne i często w nowych firmach lekceważone jest właściwe zarządzanie dostępnymi zasobami. Podkreślała również, że precyzyjne i konsekwentne dążenie do celów wyznaczonych przez przedsiębiorcę w strategii rozwojowej firmy jest kluczem jego sukcesu, innowacyjności i przewagi konkurencyjnej.
Projekt „ICT LAB-MARKET – od wynalazku do produktu” to kampania informacyjna, której głównym celem jest budowanie świadomości innowacyjnej oraz rozwój sieci współpracy środowiska naukowego z biznesowym. Jest prowadzona przez Szczeciński Park – Naukowo Technologiczny oraz agencję GOS Polska i współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ŁP