Nieruchomości

Nieruchomości 2016-04-22

Trzy hale w porcie – Waimea Holding za kilka miesięcy rozpocznie inwestycję

Nowoczesne centrum logistyczne w szczecińskim porcie zaoferuje na potrzeby branży TSL 45 tys. m kw. powierzchni magazynowej klasy A. Jego realizacja pochłonie 130 mln zł.

Na kompleks Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin złożą się trzy hale klasy A /fot.: mat. prasowe / Na kompleks Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin złożą się trzy hale klasy A /fot.: mat. prasowe /
22 kwietnia spółka Waimea Holding podpisała umowę z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.   /fot.: mat. prasowe /
22 kwietnia spółka Waimea Holding podpisała umowę z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A.
/fot.: mat. prasowe /
Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin powstanie pomiędzy ul. Hryniewieckiego i Kujota na terenach ZMPSiŚ  /fot.: mat. prasowe /
Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin powstanie pomiędzy ul. Hryniewieckiego i Kujota na terenach ZMPSiŚ
/fot.: mat. prasowe /
22 kwietnia inwestor – spółka Waimea Holding podpisała umowę z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. na 30-letnią dzierżawę terenu oraz wybudowanie nowoczesnego centrum logistycznego w obszarze portu w Szczecinie – między ulicami Hryniewieckiego i Kujota. Budowa Waimea Logistic Park Port Morski Szczecin ma ruszyć w trzecim kwartale roku.
 
O projekcie pisaliśmy w październiku ubiegłego roku w artykule >> W szczecińskim porcie powstanie nowoczesne centrum logistyczne. Umowę podpisano dopiero teraz ze względu na wymaganą zgodę Ministerstwa Skarbu na dzierżawę terenów portu.
 
W skład parku Waimea wejdą trzy hale zaprojektowane zgodnie z wymaganiami nowoczesnej gospodarki magazynowej i logistycznej. Kompleks, ze względu na położenie, przeznaczony jest dla firm związanych z obsługą portów morskich, składów, firm logistycznych i transportowych. Powierzchnie hal będą mogły być zaadaptowane na potrzeby magazynowania, lekkiej produkcji oraz powierzchnie biurowo-socjalne.
 

Partner cyklu Nieruchomości:

Zdaniem inwestora dużym atutem centrum logistycznego będzie jego dobra dostępność komunikacyjna – sieć drogowa łącząca z południem Polski i krajami Europy Środkowej oraz sieć kolejowa, która poprzez magistralę odrzańską zapewnia nieograniczone możliwości transportu i ekspedycji na cały świat. WLP Port Morski Szczecin da również możliwość wykorzystania żeglugi śródlądowej – transportem barkowym systemem szlaków wodnych, co ma szczególne znaczenie dla obsługi rynku niemieckiego a także Europy Zachodniej. Zaletą lokalizacji w porcie jest także jego otoczenie przez Wolny Obszar Celny, w którym można składować i przetwarzać towary spoza Unii Europejskiej bez ponoszenia cła i opłat importowych.
 
– Lokalizacja kompleksu w bezpośrednim sąsiedztwie centrum aglomeracji szczecińskiej zapewni dostęp do wykwalifikowanej kadry pracowniczej, odpowiedniej zarówno dla potrzeb zakładów produkcyjno-przetwórczych, jak i centrów logistycznych – uważa Andrzej Rosiński, prezes zarządu Waimea Holding S.A. 
 
– Taka inwestycja zwraca się po 10 - 15 latach – mówi Andrzej Rosiński. Umowa przewiduje, że Waimea Holding po 30-letnim okresie dzierżawy przekaże park Zarządowi Portu.
 
WLP Port Morski Szczecin jest drugą, po parku logistycznym North-West Logistic Park, inwestycją Waimea Holding w Szczecinie. Park przy ul. Kniewskiej z 77 tys. m kw. hal został wynajęty w stu procentach na rok przed planowanym zakończeniem budowy, o czym piszemy w artykule >> North-West Logistic Park w całości wynajęty.
 
Waimea Holding zapowiada kolejne projekty w Szczecinie i regionie. – Jesteśmy na etapie negocjacji, możliwe, że do końca pierwszego półrocza ogłosimy lokalizacje – informuje Jolanta Gałązka z biura marketingowego Waimea Holding.
 
ak
Tematy: port (64) | park logistyczny (19) | Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (16) | North-West Logistic Park (13) | Waimea Holding (12) |
aktualizowano: 2016-05-03 23:31
Wszystkich rekordów:

Społeczność