Informacje

Informacje 2017-03-01

Będą inwestycje w porcie za ponad miliard złotych

Planowanych jest sześć dużych projektów inwestycyjnych w portach w Szczecinie i Świnoujściu. Pierwszy z nich prawdopodobnie rozpocznie się w przyszłym roku.

Ostrów Grabowski to największy teren inwestycyjny w porcie szczecińskim (140 ha). Zaplanowana jest tutaj m.in. budowa nowej infrastruktury portowej, w tym nowych nabrzeży wzdłuż Kanału Dębickiego i Przekopu Mieleńskiego /fot.: mat. prasowe / Ostrów Grabowski to największy teren inwestycyjny w porcie szczecińskim (140 ha). Zaplanowana jest tutaj m.in. budowa nowej infrastruktury portowej, w tym nowych nabrzeży wzdłuż Kanału Dębickiego i Przekopu Mieleńskiego /fot.: mat. prasowe /
Zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście w ramach inwestycji planuje: przystosowanie infrastruktury Terminalu Promowego w Świnoujściu do obsługi transportu intermodalnego, poprawę dostępu do portu w Szczecinie w rejonie Kanału Dębickiego (pobliże elewatora Ewa) oraz Basenu Kaszubskiego (okolice Basenu Górniczego), rozbudowę i modernizację infrastruktury technicznej w obu portach, budowę stanowiska statkowego do eksportu LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu oraz budowę nabrzeży głębokowodnych w portach w Świnoujściu i Szczecinie, które umożliwią załadunek statków o nośności 40 tys. ton (obecnie w portach mogą być załadowywane statki o maksymalnej nośności 20 tys. ton).
 
Pierwszy z projektów – dotyczący Terminalu Promowego w Świnoujściu – może rozpocząć się w przyszłym roku. Całość planu inwestycyjnego zakończy się w 2022 bądź 2023 roku. Środki na ten cel pochodzić będą m.in. z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI). Umowa w tej sprawie pomiędzy spółką a bankiem została podpisana w poniedziałek 27 lutego w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie. W jej ramach ZMPSiŚ S.A. otrzyma 163,5 mln zł.
 
– Inwestycje ukierunkowane są na poprawę konkurencyjności zespołu portów Szczecin-Świnoujście oraz zwiększenie wydajności zarządzanej infrastruktury, jak również zagospodarowanie dodatkowych terenów na cele portowe. Ich konsekwencją ma być stały wzrost wielkości obsługiwanych towarów oraz pozyskanie nowych inwestorów lokujących swój biznes w portach w Szczecinie i Świnoujściu – informuje Monika Woźniak-Lewandowska, specjalista ds. komunikacji i PR w ZMPSiŚ S.A.
 
W latach 2014-2020 Europejski Bank Inwestycyjny współfinansuje w Polsce, wraz z europejskimi funduszami strukturalnymi i inwestycyjnymi oraz Instrumentem „Łącząc Europę”, kilka priorytetowych inwestycji morskich w ramach infrastruktury Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T). Celem tych inwestycji jest poprawa dostępu do portów morskich i infrastruktury nabrzeża. Ponadto projekt wspiera transport morski, jako alternatywę dla innych form transportu, przyczyniając się w ten sposób do rozwoju zrównoważonego transportu.
 
ak
 
Tematy: inwestycja (310) | port (64) | Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście (16) | Port Szczecin (14) | Port Handlowy Świnoujście (5) | Monika Woźniak-Lewandowska (5) |
aktualizowano: 2017-03-06 18:56
Wszystkich rekordów:

Społeczność