Informacje

Informacje 2008-04-15

Floating Garden, czyli Szczecin 2050

Nowe hasło, logo, system identyfikacji wizualnej i wizualizację Szczecina w 2050 roku zaprezentował prezydent Piotr Krzystek.

Nowe logo i galeria zdjęć z prezentacji marki


Efektowna prezentacja przeprowadzona w amerykańskim stylu w hali Międzynarodowych Targów Szczecińskich we wtorkowy wieczór podsumowała pracę nad marką Szczecina. Prezydent wystąpił niczym Steve Jobs, prezes Apple prezentujący najnowszy gadżet firmy - na wielkiej, podświetlonej scenie, z widownią w ciemnościach, z miniaturowym mikrofonem, bez krawata.

Głównym tematem prezentacji była wizja rozwoju miasta do 2050 roku oraz osobny symbol, który będzie towarzyszył projektowi. Inspiracją do symbolu stał się zapis miasta w IPA, międzynarodowym alfabecie fonetycznym.

- Floating Garden (Pływający Ogród) to komunikat, który Szczecin wysyła w świat. Mówi on o otwartości miasta, jego transgraniczności i wizjonerstwie. Podkreśla jego wielokulturowość i wielojęzyczność – informuje Celina Skrobisz, rzecznik prasowy prezydenta Szczecina.

Wizji podporządkowane mają być m.in. miejskie inwestycje, które powinny realizować założenia miasta proekologicznego i nowoczesnego. Jedna z pierwszych ma powstać na wyspach Śródodrza (Łasztownia, Kępa Parnicka, Grodzka, Zielona, Bielawa, Wenecja i Jaskółcza). Magistrat zapewnia, że firma Howard Holdings wybuduje tam nowoczesną dzielnicę. Nowa wizja rozprzestrzeni się na wszystkie pozostałe inwestycje – infrastrukturę miasta, komunikację miejską, stadion, czy powstającą w Szczecinie filharmonię.

Nowa wizji jest wynikiem prac miasta, które trwały pół roku. Projekt objął analizę kondycji marki, badania postrzegania Szczecina przez Polaków

i cudzoziemców, opracowanie Systemu Identyfikacji Wizualnej oraz wizji Miasta.

Na przygotowanie strategii miasto wydało 480 tys. zł.

Tematy: Szczecin (597) | Piotr Krzystek (10) | Floating Garden (3) |
aktualizowano: 2008-04-15 01:39
Wszystkich rekordów:

Społeczność