Warsztaty w biurze Deloitte przy ul. Wyszyńskiego odbyły się w związku z przypadającym na ubiegły rok 25-leciem działalności firmy w Polsce. Były jedną z 25 inicjatyw w całym kraju, które mają na celu pracę na rzecz społeczności lokalnych.
Okazję do zdobycia praktycznej wiedzy miało 42 uczniów szkół gimnazjalnych z Dziwnowa, Klinisk Wielkich, Przecławia, Węgorzyna, Suchania i Przelewic.
Z umiejętności miękkich przydatnych podczas przemówień szkolił Michał Hamera, właściciel Coaching4. Młodzież przekonywał, że nad sposobem komunikacji warto pracować: – To jeden z najważniejszych elementów w relacjach z innymi, wykorzystywany na każdym etapie życia. Bez właściwej autoprezentacji nie osiągnie się wiele. Zwrócił uwagę na istotną rolę sygnałów niewerbalnych, utrzymywania kontaktu wzrokowego z rozmówcą, odpowiedniego wyglądu, ale też aktywnego słuchania. – Nie bójcie się mówić – dodał.
Michał Hamera podpowiedział też, jak zaistnieć w biznesie. – Wyróżnij się, reaguj i spełniaj potrzeby, obserwuj rynki i szukaj nisz, w których możesz działać, uwierz w sukces, rozwijaj się – podsumował. Jako inspirujące przykłady podał firmę Danone – dziś międzynarodowy koncern spożywczy, który powstał w miejsce podupadającej firmy budowlanej, spółkę MaxCom – lidera sprzedaży telefonów komórkowych w Polsce, który produkuje telefony komórkowe dla seniorów czy Thomasa Edisona, który patent żarówki wypracował po 10 tys. prób. – Nigdy nie jest za późno na to, by obrać własną ścieżkę rozwoju. Można odnieść sukces w biznesie, nawet mając 50 lat jak John Pemberton, twórca przepisu i marki Coca-Cola – podkreślił.
O tym, jak założyć działalność gospodarczą powiedzieli specjaliści Deloitte: Tomasz Podleśny, radca prawny i Wojciech Ruśkiewicz, koordynator warsztatów i konsultant. Wyjaśnili co składa się na biznesplan, jakie są różnice w formach działalności gospodarczej, jak założyć firmę, skąd pozyskać finansowanie i jaka jest rola Aniołów Biznesu. – Pomysł na firmę powinien mieć element innowacyjności, który sprawi, że biznes będzie bardziej konkurencyjny – zauważył Wojciech Ruszkiewicz.
Warsztaty zakończyło spotkanie z pracownikami Deloitte, wspólny lunch, zwiedzanie biura oraz wycieczka do Muzeum Techniki i Komunikacji.
– Angażując się w projekt Deloitte „Młodzież w biznesie” chcieliśmy pomóc w wyrównaniu szans zawodowych młodzieży z terenów wiejskich. Mamy nadzieję, że ułatwimy pewnej grupie młodych ludzi start zawodowy, a być może ktoś z nich będzie kiedyś wspinał się po szczeblach kariery w firmie takiej, jak Deloitte – wyjaśnia ideę warsztatów Wojciech Ruśkiewicz.
ak