Informacje
Targowy weekend
W pierwszy weekend października w halach MTS przy ul. Struga można było zapoznać się z ofertą branży wykończenia i wyposażenia wnętrz, od farb i lakierów, poprzez okna, drzwi i meble aż do artykułów dekoracyjnych.
Nowością była prezentacja pod nazwą Domowa strefa relaksu, podczas której, w oparciu o najnowsze trendy, powstanie aranżacja mieszkania. Na całość składają się najważniejsze pomieszczenia każdego domu, zaprojektowane przez znaną szczecińską architekt wnętrz – Małgorzatę Sech. Mieszkanie to trzy nowoczesne i funkcjonalne łazienki, wiktoriańska kuchnia ze spiżarnią, sypialnia oraz dzienny pokój do wypoczynku. W strefie relaksu znalazła się także sauna i sprzęt sportowy.
Przez trzy dni zarówno w strefie jak i na stoiskach targowych obecni byli projektanci udzielający porad z zakresu odpowiedniego doboru mebli, kolorów, tkanin i oświetlenia. Zwiedzający mogli przynieść zdjęcia lub rzuty pomieszczeń, na podstawie których projektanci podpowiadali jak odpowiednio je urządzić.
Strefa Zrób to sam była idealnym miejscem dla wszystkich, którzy lubią samodzielnie przeprowadzać naprawy domowe. Przy stołach do majsterkowania fachowcy zaprezentowali narzędzia niezbędne przy remontach, a także odpowiadali na pytania zwiedzających.
W sobotę i niedzielę w strefie organizowane były konkursy zręcznościowe przygotowane przez firmę Alimex i Metabo dla domowych złotych rączek, którym nie obca jest praca z wiertarką i wkrętarką.
Targom towarzyszyła Strefa Designerów, czyli spotkania projektantów, producentów i ekspertów w zakresie wzornictwa. Na miejscu można było poznać dotychczasowe prace i ofertę projektantów - zarówno tych początkujących jak i prowadzących z powodzeniem biura projektowe. Z myślą o nich zorganizowano giełdę kooperacyjną, która ma pomóc łączyć design z biznesem oraz panel ekspertów.
- Świadome firmy, które mają startegię dotyczącą wzornictwa, traktują wydatki na nie jako inwestycję, a nie jako koszt. Duże i średnie firmy są bardziej świadome tego, że tego typu inwestycje przynoszą efekty w dłuższym okresie. Według badań brytyjskich podczas kryzysu ekonomicznego firmy, które postanowiły konkurować lepszym designem osiągały lepsze wyniki niż te, które rezygnowały z wydatków na wzornictwo - mówi Beata Fabisiak z Katedry Meblarstwa Wydziału Technologii Drewna Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, która prowadziła badania dotyczące wykorzystania wzornictwa przez polskie firmy meblarskie.
SG