Informacje

Informacje 2012-08-21

SST będzie miał inżyniera kontraktu

Osiem podmiotów zgłosiło się do przetargu na inżyniera kontraktu przy pierwszym etapie budowy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju.

Wizualizacja projektu SST /fot.: archiwum / Wizualizacja projektu SST /fot.: archiwum /

Chętni do zarządzania realizacją inwestycji to: konsorcjum firm SAFEGE z Francji i KOMPLET INWEST z Gorzowa Wielkopolskiego, konsorcjum firm VOESSING POLSKA z Poznania, INGENIERBÜRO DIPL. z Niemiec i Przedsiębiorstwa Budowy Tras Komunikacyjnych TRAKT w Szczecinie, Firma Menadżersko-Konsultingowa KOLMEN z Lublina, Zakłady Budownictwa Mostowego INWESTOR ZASTĘPCZY S.A. z Warszawy, INTERNATIONAL MANAGEMENT SERVICES z Krakowa, GRONTMIJ POLSKA z Poznania, Przedsiębiorstwo Usług Inwestycyjnych EKO-INWEST S.A. ze Szczecina oraz konsorcjum firm: ECM GROUP POLSKA S.A. z Warszawy i INGENIERIA IDOM INTERNACIONAL S.A. z Madrytu. Ceny przez nich proponowane wahają się od 1 289 040 zł do 3 386 313 zł.

Do zadań inżyniera kontraktu należeć będzie świadczenie usług związanych z zarządzaniem, koordynacją, kontrolą, nadzorem i rozliczeniem inwestycji. Zwycięzca przetargu swoją funkcję będzie pełnił od listopada 2012 roku do końca 2014 roku.Firmy zainteresowane podjęciem tego zadania muszą wykazać się między innymi doświadczeniem związanym z nadzorem nad inwestycjami drogowymi, tramwajowymi i przy budowie mostów lub wiaduktów oraz odpowiednim potencjałem technicznym i osobowym, w postaci m.in. inżyniera rezydenta oraz inspektorów nadzoru  robót drogowych, mostowych, torowych, sanitarnych. Firma startująca w przetargu musi także posiadać odpowiednią zdolność finansową i dostęp do środków nie mniejszych niż 150 tys. zł oraz ubezpieczenie na kwotę nie niższą niż 2 mln zł.

Realizacja Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju podzielona jest na dwa etapy. W pierwszym realizowanym obecnie wybudowany zostanie odcinek o długości ok. 4 km. Będzie to przedłużenie linii z Basenu Górniczego do ul. Turkusowej. Docelowo tramwaj dojedzie do Kijewa. Od pętli przy Basenie Górniczym trasa będzie wiodła całkowicie bezkolizyjnie: poprzez mosty (wybudowane w ramach budowy Mostu Pionierów), wiadukty oraz częściowo w specjalnej rynnie. Miasto ubiega się o środki na realizację inwestycji. W tej chwili wniosek złożony w Centrum Unijnych Projektów Transportowych przechodzi weryfikację. Realizacja całej inwestycji ma kosztować ponad 200 mln zł.

KZ
 

aktualizowano: 2012-08-28 11:30
Wszystkich rekordów:

Społeczność