Informacje
Informacje
Informacje portalu Szczecinbiznes.pl
Start!
Młode firmy, cyklu Start!, w którym prezentujemy młode firmy z województwa zachodniopomorskiego. Partner główny cyklu: Polska Fundacja Przedsiębiorczości. Partner cyklu: Fundusz Wspierania Rozwoju Gospodarczego Miasta Szczecina
Nieruchomości
Partnerem rubryki jest firma Amber Nieruchomości i Storrady Office Park
Know-how
Artykuły edukacyjne, poradnikowe, informacje o szkoleniach i studiach, czyli wszystko o rozwoju menedżera.
IT w biznesie
IT w biznesie. Przykłady wykorzystania nowoczesnych rozwiązań w firmach i instytucjach. Partnerami cyklu są Consileon Polska i Magnetic Point
Dom Gospodarki
Drobimex zwiększa produkcję i wprowadza nowe opakowania
Modernizacja i rozbudowa zakładów Drobimex w Szczecinie Dąbiu i Goleniowie za ponad 200 mln zł zakończy się latem. Ale firma już sukcesywnie zwiększa produkcję, rozszerza asortyment i wprowadza nowe opakowania.
Po zakończeniu największej w historii Drobimeksu tego typu inwestycji oba zakłady zwiększą powierzchnię o ponad 9 tys. m kw. i będą wyposażone w najnowocześniejsze linie produkcyjne.
- Modernizacja i rozwój szczecińskiego przedsiębiorstwa finansowana jest ze środków własnych oraz ze środków pochodzących z kredytów inwestycyjnych i jest największą inwestycją koncernu PHW poza granicami Niemiec – informuje biuro prasowe marki.
Całkowite zakończenie inwestycji planowane jest latem. Ale już teraz przedsiębiorstwo sukcesywnie zwiększa produkcję i wprowadza na rynek nowe produkty.
Obecnie na rynku jest ok. 80 rodzajów wędlin tej firmy. Miesięczna ich sprzedaż to około tysiąca ton. Drobimex sprzedaje też ok. 3300 ton mięsa.
- Producent wprowadził także nowe opakowania, aby zwiększyć rozpoznawalność marki i lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów oraz osób zainteresowanych zdrowym żywieniem. Dzięki temu produkcja i sprzedaż wędlin plasterkowanych w nowych opakowaniach wzrosła o ponad 45 proc. - podaje biuro prasowe Drobimeksu.
Zmiany dotyczą kolorystyki (dominuje kolor zielony) i eksponowania informacji o wartościach odżywczych produktu (np. wysokiej zawartości mięsa, niskiej zawartości tłuszczu). Symbolem przekreślonego kłosa oznaczone są licencjonowane produkty bezglutenowe. Już 28 wyrobów uzyskało certyfikat Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Producent ogranicza również zawartość soli peklującej oraz stosowanie glutaminianu monosodowego.
Nowe oznakowanie na opakowaniach komentuje prezes firmy Klaus Roppel: - To istotne informacje dla współczesnych konsumentów, którzy coraz częściej chcą jeść zdrowo i odpowiedzialnie. Ich wyróżnienie na nowych opakowaniach ma na celu zaakcentowanie wysokiej jakości naszych produktów.
Od tego roku w nowej szacie graficznej produkowane są Drobiowe Specjały. Firma poszerzyła ich asortyment o moazikę z kurcząt. Obecnie to 11 produktów plasterkowanych, w tym osiem bezglutenowych.
Drobimex sprzedaje swoje produkty w całej Polsce poprzez największe sieci handlowe oraz sieci lokalne i małe sklepy. Ok. 30 proc. sprzedaży stanowi eksport m. in. do takich krajów jak: Anglia, Francja, Niemcy, Rumunia, Bułgaria, Czechy, Słowacja, Węgry, Azerbejdżan.
Firma zatrudnia ok. 800 pracowników.
redata
Wszystkich rekordów:
Czytaj również
7 czerwca 10:52