Informacje
W Szczecinie produkują coraz więcej ''ładowarek do samochodów''
Garo Polska właśnie powiększyła swój zakład w którym powstają m. in. stacje do ładowania aut elektrycznych. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje kolejną rozbudowę.
Marszałek Olgierd Geblewicz i prezydent Szczecinma Piotr Krzystek z szefami Garo AB i Garo Polska
/fot.: mab /
16 listopada nowa hala produkcyjna o powierzchni 4,5 tys. m kw. została oficjalnie oddana do użytku przez prezesa Garo Polska Marka Samborskiego. Na uroczystość przyjechał ze Szwecji prezes Garo AB Carl-Johan Dalin.
Po rozbudowie mieszcząca się przy ul. Szymborskiej 18 na prawobrzeżu Szczecina (na terenie SSE Euro-Park Mielec) fabryka Garo Polska ma już 7 tys. m kw. W ciągu najbliższych trzech lat firma planuje kolejną rozbudowę.
Zakończona właśnie inwestycja za ok. 8,5 mln zł umożliwi zwiększenie i rozszerzenie produkcji.
- W tym roku nasz obrót to będzie ok. 46 mln zł. Planujemy, by w przyszłym roku było to już powyżej 70 mln zł - mówi prezes Marek Samborski. - W 2016 r. wyprodukowaliśmy ok. 2 tys. sztuk ładowarek do samochodów elektrycznych. W tym roku już 6 tys. sztuk, a w przyszłym chcemy wyprodukować ponad 9 tys.
Obecnie w Szczecinie firma zatrudnia 90 osób.
- Na koniec 2018 r. chcemy zatrudniać ok. 140 osób - zapowiada Marek Samborski. Wyjaśnia, że oprócz pracowników do bezpośredniej produkcji poszukują także m. in. inżynierów elektryków.
Szczecińska fabryka produkuje osprzęt elektroinstalacyjny (m. in. dla przedsiębiorstw budowlanych, marin, kempingów) i stacje do ładowania samochodów elektrycznych EV. Jest jedynym producentem stacji naściennych Wallbox dla całej wywodzącej się ze Szwecji grupy Garo AB. Zakład w Szczecinie zajmuje się także dystrybucją produktów grupy. Firma ma siedmiu autoryzowanych dystrybutorów stacji ładowania aut elektrycznych w Polsce
Firma jest częścią szewdzkiej grupy Garo AB, której początki sięgają 1939 r. W 1941 roku Garö Electrical została zarejestrowana jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. W latach 50. firma wytwarzała części do tablic licznikowych i rozdzielczych oraz puszek instalacyjnych. W latach 70. także wtyczki i gniazda. Właśnie wtedy rozpoczęła produkcję na eksport. W latach 80. otworzyła zagraniczne przedstawicielstwa i rozwijała się w Szwecji - zbudowała siedzibę w Gnosjö i otworzyła oddział w Sztokholmie. W roku 2004 powstało Garo Montage w Gnosjö, a trzy lata później nowa fabryka w Nässjö. W 2009 roku w Szwecji powstało Garo Elflex, a rok później firma nabyła Nordic Electro i skupiła się na stacjach do ładowania samochodów elektrycznych i stacjach zasilających stosowanych w marinach i na kempingach.
Polski oddział został uruchomiony w 1996 r. W 2013 przeniósł się do nowej siedziby.
Dzisiaj prócz Szwecji firma ma swoje oddziały także w Norwegii, Finlandii, Irlandii i właśnie w Polsce.
ata, mab
Wszystkich rekordów: