Informacje
Ewa wraca do pracy w porcie
Komercyjne załadunki statków rozpoczną się w połowie września. Nowy właściciel szczecińskiego elewatora zbożowego obecnie prowadzi testy technologiczne instalacji.
– Od 10 sierpnia masowiec „Crinis” jest ładowany zbożem w ramach obciążeń próbnych – wyjaśnia Rafał Różański, menedżer Szczecin Bulk Terminal, czyli spółki powołanej do obsługi terminala w Szczecinie przez duńskiego właściciela Copenhagen Merchants Holding A/S.
167-metrowy masowiec należy do spółki Schultz Shipping z Hamburga. Jest pierwszą od kilku lat jednostką obsługiwaną przez elewator "Ewa".
Duńczycy 30-letnią umowę dzierżawy na mieszczący się przy Nabrzeżu Zbożowym elewator podpisali z Zarządem Morskich Portów Szczecin i Świnoujście we wrześniu 2015 roku. Zgodnie z umową „Ewa” została zmodernizowana do potrzeb technologicznych w zakresie przeładunku i składowania zbóż, pasz i innych masowych produktów pochodzenia roślinnego. Nowe, zainstalowane w magazynie urządzenia mają pozwolić na załadunek zbóż w tempie tysiąca ton na godzinę.
– Wielkość rocznego przeładunku będzie wynosić 400 tys. ton. Do końca tego roku obsłużymy 50 - 200 tys. ton ładunków – informuje Rafał Różański.
Wybudowany na początku XX wieku elewator „Ewa” daje możliwość składowania 55 tys. ton zbóż. W rekordowym 2005 roku elewator „Ewa” przeładował aż 983,9 tys. ton zbóż i śrut. Infrastruktura istniejąca w okolicach elewatora umożliwia przeładunek z wykorzystaniem statków, kolei i samochodów ciężarowych. Nabrzeże Zbożowe, które przylega do elewatora, jest po gruntownej modernizacji, zaś nieopodal znajduje się od podstaw wybudowane Nabrzeże Niemieckie.
ak
Wszystkich rekordów: