Informacje
Diebold Nixdorf oficjalnie wystartuje 9 listopada
Amerykańska firma prowadzić będzie w szczecińskim biurowcu Oxygen Międzynarodowe Centrum Obsługi Klienta dla obszaru Europy Wschodniej oraz Północnej.
Diebold Nixdorf powstała w tym roku w wyniku połączenia amerykańskiej marki Diebold z niemiecką spółką Wincor Nixdorf, dzięki czemu stała się światowym gigantem technologii obecnym w ponad 130 krajach, dostawcą rozwiązań i usług dla sektora bankowego oraz sieci handlowych (dostarcza bankomaty i systemy obsługi płatności).
Oddział w Szczecinie pełni funkcję Global Customer Care Center, czyli Międzynarodowego Centrum Obsługi Klienta dla obszaru Europy Wschodniej oraz Północnej. Do jego zadań należy świadczenie usług z zakresu rejestrowania zgłoszeń serwisowych oraz wsparcia technicznego pierwszej i drugiej linii dla międzynarodowych projektów.
– Inwestycja lidera rynkowego oferującego innowacyjne produkty w zakresie automatyzacji oddziałów bankowych i sklepów, rozwiązań omnichannel oraz doskonałości operacyjnej w Szczecinie to szansa na jeszcze prężniejszy rozwój miasta – mówi w imieniu Diebold Nixdorf Przemysław Kozera z biura marketingowego Consulting & More.
W oddziale Diebold Nixdorf w Szczecinie pracuje już 50 osób, a w ciągu najbliższych trzech lat firma planuje zwiększyć liczbę pracowników do 300, głównie na stanowiskach specjalistów wsparcia technicznego władających językiem niemieckim oraz innymi językami obcymi. Spółka zapewni przyszłym pracownikom kursy doszkalające, dofinansowanie do studiów oraz pakiety relokacyjne.
– Wykwalifikowana w szczecińskich uczelniach kadra była jednym z powodów, które zadecydowały o lokalizacji nowej siedziby spółki właśnie w tym mieście. Dla giganta branży technologicznej równie ważna była bliskość takich specjalistycznych ośrodków jak Szczeciński Park Naukowo-Technologiczny czy Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny – informuje Przemysław Kozera.
Szczeciński oddział Global Customer Care Center będzie drugim tego typu oddziałem w Polsce (pierwszy zlokalizowany jest w Warszawie), a piątym na świecie (pozostałe zlokalizowane są w Meksyku, Malezji i Wenezueli) dostarczającym informacje oraz wsparcie techniczne klientom firmy Diebold Nixdorf.
Siedziba Diebold Nixdorf mieści się w USA. Prezesem zarządu na Polskę jest Mirosław Janik, a oddziałem w Szczecinie kieruje Michał Lewciki, który wcześniej przez cztery lata zajmował stanowisko service desk menadżera w warszawskiej siedzibie Wincor Nixdorf.
Wincor Nixdorf na polskim rynku jest obecny od 25 lat. Spółka posiada filie w Warszawie, Krakowie i Katowicach, gdziie zatrudnia ponad 1,5 tys. pracowników. Firma (wcześniej z siedzibą w Berlinie) od 63 lat rozwija i wdraża zaawansowane technologie informatyczne, takie jak technologia biometrycznego uwierzytelniania transakcji "Finger Vein" czy płatnicze technologie zbliżeniowe.
ak
Wszystkich rekordów: