Informacje

Informacje 2012-06-28

Ludzie reklamy utworzyli klaster

Branża reklamowa postanowiła się zintegrować i przy wsparciu Północnej Izby Gospodarczej utworzyła pierwszy w regionie i trzeci w Polsce klaster reklamowy.

Pierwsze spotkanie klastra reklamowego  /fot.: archiwum / Pierwsze spotkanie klastra reklamowego /fot.: archiwum /

Na pierwszym spotkaniu, które odbyło się 25 czerwca pojawili się przedstawiciele wszystkich niemal branż powiązanych z rynkiem reklamowym: poligraficznej, kreacji graficznej, promocji i reklamy, fotografii, reklamy internetowej, produkcji materiałów reklamowych. Inicjatorem spotkania był Maciej Borowy, właściciel firmy Butterfly.

Jego propozycja działań klastra zakłada m.in. integrację środowiska reklamowego, współpracę z instytucjami edukacyjnymi i naukowymi, szkolenia dla pracowników branży reklamowej oraz członków PIG, ochronę interesów firm uczestniczących w klastrze reklamowym, w tym reprezentowanie ich wobec władz samorządowych i państwowych, współpracę z władzami samorządowymi, z mediami, pomoc w nawiązywaniu kontaktów z kontrahentami oraz udział i organizacja targów, wystaw oraz konferencji branżowych, badania zachodniopomorskiego rynku usług reklamowych, badania popytu.

Nowy klaster branżowy będzie funkcjonować przy Północnej Izbie Gospodarczej. Przedsiębiorcy, którzy pojawili się na spotkaniu zwracali uwagę, że lokalne firmy reklamowe są niedoceniane przez samorząd terytorialny, który zauważa jedynie dokonania Warszawy czy Wrocławia i tam trafiają głównie pieniądze z przetargów. Problemem okazały się też źle konstruowane przetargi i zapytania ofertowe oraz nieustalone zasady współpracy z sektorem kreatywnym. We wnioskach firm pojawiła się potrzeba szkoleń, opieki prawnej dla Klastra oraz promocji.

Po dyskusji odbyło się głosowanie, którego efektem był wybór przewodniczącego klastra, którym został Maciej Borowy. W zarządzie znaleźli się także: Magdalena Filipiuk z  Agencji Reklamowej Crosstown, Celina Skrobisz z agencji Mediapromotion, Arsen Marchlewski ze Studia graficznego Arsen Marchlewski, Marcin Macioszek ze Studia Graficznego Ars, Marcin Korneluk z Pomerania TV  i Janusz Sucharski z drukarni Pepper Print.

Obecnie klaster zrzesza 22 firmy. Jego pierwszym zadaniem  będzie stworzenie statutu i regulaminu prac.

KZ

aktualizowano: 2012-07-03 10:31
Wszystkich rekordów:

Społeczność