Informacje

Informacje 2012-06-28

FROME: Menedżerowie tym razem o segmentach rynku

O tym, że warto sobie zadać pytanie komu oferuje się produkty i usługi rozmawiali uczestnicy drugiego spotkania Fundacji Rozwoju Menedżerów FROME.

Anna Szwajlik  /fot.: mab / Anna Szwajlik /fot.: mab /

Tym razem podczas cyklicznego, otwartego spotkania w szczecińskim Creo Clubie dr Anna Szwajlik, konsultantka firm mówiła o tym jak wybrać segment rynku, w którym działa firma:  - Rynku, na którym działamy nie definiujemy poprzez pryzmat produktów, a przez pryzmat potrzeb klienta. Np. producent samochodów odpowiada na potrzebę szybkiego przemieszczania się, a więc musi uwzględnić jako konkurencję w walce o segment rynku także inne środki komunikacji. Stosując takie podejście stajemy się bardziej uważni i przestajemy patrzeć na nasz produkt jak na jedyny i najlepszy na świecie. Dobrze dobrany segment rynku to taki, w przypadku którego firma ma lub może mieć odpowiedni potencjał do jego obsługi, jest odpowiednio pojemny, dostępny i rentowny.

Przykłady kłopotów szczecińskich firm z wyborem właściwego segmentu rynku przedstawia Agnieszka Pieczyńska, prezes Fundacji FROME: - Problemem niektórych firm jest to, że nie wiadomo w jakim segmencie działają. Weźmy Vobis, który przezywa teraz problemy. Dla jakiej grupy klientów była ta sieć? Albo sklepy spożywcze Stokrotka, które nie są ani specjalnie tanie, ani specjalnie ekskluzywne. Inna sytuacja miała miejsce gdy otwieraliśmy sklep Berti w centrum handlowym Galaxy. Były to delikatesy o tak wyszukanym asortymencie, że w Szczecinie nie znalazło się na niego wystarczająco dużo klientów. Ludzie przychodzili i oglądali ze zdziwieniem półki.

W ostatniej części spotkania red. Jolanta Kowalewska, dziennikarka Gazety Wyborczej i TVP Szczecin omówiła bieżące wydarzenia, które mają miejsce w Szczecinie. Dyskusję wywołały tematy nieujawnienia przez Szczecińskie Centrum Renowacyjne deklarowanej kwoty sprzedaży szwedzkiemu inwestorowi czterech kamienic w centrum Szczecina oraz zmiany w wysokości opłat w Strefie Płatnego Parkowania.

Spotkania jest Fundacja Rozwoju Menedżerów FROME założona przez Agnieszkę Pieczyńską. Fundacja ma pomagać rozwijać się menedżerom poprzez wymianę doświadczeń i kontakt z ekspertami z różnych dziedzin biznesu.

mab
 

aktualizowano: 2012-07-12 14:21
Wszystkich rekordów:

Społeczność