Informacje
Waimea Holding nadal inwestuje w regionie
Deweloper w maju planuje rozpocząć budowę parków logistycznych w szczecińskim porcie i w Stargardzie oraz rozbudować North-West Logistic Park do 77 tys. m kw. Kolejne inwestycje są w trakcie negocjacji.
Do rozpoczęcia projektu Waimea Logistic Park Port Morski brakuje jeszcze pozwolenia na budowę i dopięcia kwestii finansowania. Projekt ten zakłada utworzenie 48 tys. m kw. powierzchni magazynowej w najwyższym standardzie między ulicami Hryniewieckiego i Kujota w szczecińskim porcie.
– Jest bardzo duża szansa, że w pierwszej połowie przyszłego roku oddamy do użytku pierwsze hale – zapowiada Andrzej Rosiński, prezes zarządu Waimea Holding S.A.
Inwestycja może rozpocząć się w maju, podobnie jak w przypadku projektu Waimea Logistic Park Stargard. Na terenie Parku Przemysłowego Nowoczesnych Technologii przy ul. Metalowej powstanie 80 tys. m kw. nowych magazynów w ramach sześciu hal. Deweloper ma już najemców na ponad 10 tys. m kw. powierzchni.
Kolejne dwie hale po kilka tys. m kw. rosną przy ul. Kniewskiej w Szczecinie. Powiększą one North-West Logistic Park (NWLP) do powierzchni 77 tys. m kw. Obecnie cztery hale tego parku należą do nowego właściciela – Exeter Property Group. Jest to amerykańska firma wyspecjalizowana w inwestowanie w obiekty logistyczno-magazynowe, jeden z kluczowych graczy na rynku w swojej branży.
NWLP jest pierwszym projektem, w który zainwestował Exeter Property Group w Polsce. Co o tym zadecydowało?
– Szczecin do niedawna nie był rynkiem logistycznym. Od kilku lat intensywnie się rozwija. Kwestią kolejnego roku jest by Szczecin został wciągnięty na listę kluczowych rynków inwestycyjnych w Polsce, obok Wrocławia, Poznania, Warszawy, Śląska i Gdańska. Chcemy zrealizować tutaj kolejne inwestycje – mówi Waldemar Grabka, asset manager Exeter Property Group na Polskę i Czechy.
Dalsze możliwości rozwoju centrów logistycznych w Szczecinie i regionie widzi także prezes Waimea Holding. W najbliższych planach są dwie kolejne inwestycje, w tym jedna jest na etapie końcowych negocjacji. Co to jest za projekt? Tego Andrzej Rosiński nie zdradza. Możliwe, że jednym z nich jest budowa terminalu cargo w porcie lotniczym w Goleniowie.
– W tym regionie może powstać jeszcze dużo centrów logistycznych. My będziemy inwestować tutaj duże środki finansowe – zauważa Andrzej Rosiński i żartuje życzliwie: – Poznań ma 1,5 mln m kw. powierzchni magaznowych. Szczecin może mieć 3 mln m kw.
ak
Wszystkich rekordów: