Informacje
Spółki portowe: S3 ważniejsza niż S6
Przedstawiciele spółek portowych zaapelowali do władz lokalnych i państwowych o wpisanie budowy północnego odcinek drogi S3 na listę priorytetową Kontraktu Terytorialnego dla województwa zachodniopomorskiego.
Rady Interesantów Portu Szczecin i Rady Interesantów Portu Świnoujście wystosowały w tej sprawie w sprawie stanowisko skierowane do władz samorządowych i państwowych. Chodzi odcinek drogi obwodnicy Miękowa do Świnoujścia, którego realizacja znalazła się na liście rezerwowej Kontraktu.
- Inwestycja ta znalazła się na liście rezerwowej, ale oznacza to tylko tyle, że wg marszałka nie jest inwestycją kluczową! Z tym się trudno jednak zgodzić – czytamy w piśmie. - Dokończenie S3 ma kluczowe znaczenie dla transportu towarowego. Profesjonalne badania ujawniły fakt, że każde zwiększenie długości S3 na południe Polski powoduje automatyczny wzrost przeładunków na Terminalu Promowym w Świnoujściu i wzrost tonażu przewozów polskich przewoźników promowych. Porty morskie w Szczecinie i Świnoujściu potrzebują drożnego połączenia drogowego o znacznej przepustowości.
Zdaniem sygnatariuszy listu, bez dokończenia S3 nie ma mowy o skutecznym skomunikowaniu tych dwóch ważnych ośrodków portowych i miejskich. - Kompletna S3 to także droga tranzytu ze Skandynawii do Europy środkowej i dalej na południe, a także w odwrotnym kierunku – argumentują. - Od wielu lat nasz region zabiega o przejęcie tranzytu Skandynawskiego i przyciągniecie turystów ze Skandynawii. S3 to również droga dla turystów z Brandenburgii i całych Niemiec nad polskie morze.
Dlatego też Rady Interesantów Portu Szczecin i Portu Świnoujście apelują do władz o przesunięcie budowy odcinka drogi ekspresowej S3 prowadzącej z obwodnicy Miękowa do Świnoujścia na listę priorytetową, nawet jeśli to miałoby się odbyć kosztem opóźnienia w przygotowaniach i budowie drogi ekspresowej S6, która ich zdaniem nie ma tak kluczowego znaczenia dla funkcjonowania i rozwoju naszego regionu.
KZ