Informacje

Informacje 2015-08-04

Paweł Wac nowym prezesem DB Port Szczecin

Prawnik z wykształcenia, związany z Deutsche Bahn AG od 2009 roku nową funkcję w szczecińskim oddziale spółki pełni od 1 sierpnia. W skład zarządu wszedł również Daniel Saar.

Paweł Wac, nowy prezes DB Port Szczecin /fot.: mat. prasowe / Paweł Wac, nowy prezes DB Port Szczecin /fot.: mat. prasowe /
Paweł Wac na stanowisku prezesa zastąpił Manfreda Michela.
 
Paweł Wac (37 lat) karierę zawodową rozpoczął w 2005 roku pracując dla międzynarodowych kancelarii prawnych Salans LLP (Niemcy), Linklaters (Belgia, Polska, Niemcy), Pöllath&Partners (Niemcy) oraz Görg (Niemcy). 
 
W Deutsche Bahn AG od 2009 roku kierował Działem Prawnym w grupie DB Schenker Rail Polska. Z sukcesem przeprowadził liczne transakcje przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenia spółek w ramach procesu restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce.
 
W latach 2011-2013 równolegle z funkcją Dyrektora Działu Prawnego pełnił funkcję Członka Zarządu spółki DB Polska Acquisition Sp. z o.o. Od 2013 roku jest członkiem Rady Nadzorczej Śląskiego Centrum Logistyki S.A. W kwietniu 2015 roku został powołany na stanowisko członka zarządu DB Port Szczecin.
 
Daniel Saar jest inżynierem po Politechnice Szczecińskiej. Do roku 2008 pracował na stanowisku inżyniera, starszego inżyniera oraz kierownika projektu w firmie Volker Wessel (Wielka Brytania). W 2009 roku przeszedł do firmy Herman Kirschner Poland, gdzie koordynował projekty budowy autostrad. 
 
Pracę w Grupie DB rozpoczął w 2010 roku na stanowisku kierownika Projektu DB Port Szczecin, koordynując budowę nowego terminala kontenerowego na nabrzeżu fińskim. Od 2011 roku pełni funkcję dyrektora Departamentu Infrastruktury, Techniki i Zakupów w tej spółce, jest też członkiem rady nadzorczej spółki Doker Port.
 
Poprzedni prezes DB Port Szczecin - Manfred Michel, pełnił tą funkcję od 1 sierpnia 2010 roku. „Przez pięć lat pod jego przewodnictwem spółka z sukcesem przeszła restrukturyzację, wzmocniła swoją pozycję i stała się kluczowym terminalem przeładunkowym na trasach ze Skandynawii do Europy Południowej” – przypomina spółka DB Port Szczecin w komunikacie prasowym. 
 
Manfred Michel objął stanowisko Senior Consultant Region East w DB Schenker Rail oraz funkcję członka Rady Nadzorczej spółki DB Port Szczecin.
 
DB Port Szczecin, należący do DB Schenker Rail Polska, świadczy usługi przeładunku kontenerów i drobnicy zjednostkowanej (granit, celuloza, wyroby stalowe, sztuki ciężkie i ponadgabarytowe, itp.). Posiada połączenia z portami Morza Północnego i Bałtyckiego. 
 
Dzięki nawiązanej współpracy z operatorami Unifeeder (małe kontenerowce), CMA-CGM oraz Tschudi port uzyskał połączenia kontenerowe z Finlandią (Helsinki), Litwą (Kłajpeda), Norwegią (Drammen), Danią (Esbjerg), Wielką Brytanią (Immingham) i Holandią (Rotterdam). 
 
Obecnie terminal kontenerowy ma możliwości przeładunkowe wynoszące do 120 tys. TEU rocznie. Znaczącym osiągnięciem jest wprowadzenie systemu Autostore, dzięki któremu średni czas urzędowej obsługi kontenera skrócono i trwa on maksymalnie do czterech godzin. 
 
AK
 
Tematy: przeładunki w portach (3) | DB Port (2) | Daniel Saar (1) | Deutsche Bahn AG (1) | Paweł Wac (1) | Manfred Michael (1) |
aktualizowano: 2015-08-11 08:55
Wszystkich rekordów:

Społeczność