Informacje
Browar Bosman nawarzył więcej piwa
Szczeciński browar wyprodukował w ciągu minionego roku niemal 1,6 mln hl piwa i odnotował wzrost sprzedaży, pomimo dość wymagającego otoczenia rynkowego.
W 2014 roku branża piwowarska zanotowała spadek sprzedaży wartościowo na poziomie - 0,6 proc. oraz niewielki wzrost ilościowo na poziomie 0,8 proc. – wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Nielsen Holdings N.V. Główne przyczyny tej sytuacji w branży to dość niski poziom optymizmu konsumenckiego (wskaźnik 72 w Polsce, w Europie 76) i wynikająca z niego ostrożność zakupowa oraz ustabilizowany poziom konsumpcji w okolicach 96 litrów na osobę.
Pomimo takiej sytuacji, w ubiegłym roku Carlsberg Polska, w tym Browar Bosman, rósł szybciej niż rynek, czego dowodem jest wzrost sprzedaży w ujęciach ilościowym i wartościowym na poziomie 3,4 proc. oraz najwyższe w historii firmy udziały ilościowe na poziomie 20,5 proc. (wzrost o 1,8 punktu procentowego) i wartościowe 20 proc. (wzrost o 2 punktu procentowego). - Bosman jest najchętniej wybieraną marką piwną przez lokalnych konsumentów – zauważa Agnieszka Filek, brand manager marki Bosman.
2014 rok w Browarze Bosman to liczne projekty inwestycyjne. Głównymi obszarami, w których były one prowadzone to: jakość produkcji, bezpieczeństwo pracy, inwestycje doskonalące pomiary mediów, modernizacje parku maszynowego oraz dalsze inwestycje na linii rozlewu piwa w puszce. - Wartość inwestycji produkcyjnych w latach 2009-2014 wyniosła ponad 19 mln zł, co pozwoliło nam osiągnąć wysoki poziom rocznej produkcji, czyli niemal 1,6 mln hl piwa – mówi Michał Gotowała, dyrektor Browaru Bosman.
Ubiegły rok to także start kampanii promocyjnej „Moje życie. Moja pasja”. Udział w niej wzięło dwóch szczecińskich piwowarów, którzy swoją historią udowadniają, że w życiu można realizować swoje pasje i marzenia. W marcu 2015 roku Bosman ruszył z kolejną odsłoną tej kampanii. Tym razem zaproszeni zostali do niej pasjonaci piłki nożnej, reprezentujący klub Pogoń Szczecin, którego szczeciński browar jest od ponad 10 lat aktywnym sponsorem.
Carlsberg Polska Sp. z o.o., właściciel szczecińskiego browaru, ma 20,5 proc. udziałów w rynku piwowarskim w Polsce (dane za rok 2014, w ujęciu ilościowym). Carlsberg Polska ma kilkanaście marek: Carlsberg, Okocim, Harnaś, Karmi, Kasztelan, Bosman, Piast, Somersby, Grimbergen, piwa Sezonowe z Browaru Okocim oraz Okocim Radler. Piwa z grupy Carlsberg Polska warzone są w browarach w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu. Łączne zatrudnienie w Polsce wynosi ponad 1300 pracowników.
AK
Wszystkich rekordów: