Informacje

Informacje 2014-03-26

OT Logistics na plusie i na zakupach

Ponad 28 mln zł zarobiła na czysto  Grupa OT Logistics w 2013 roku. To o ponad 13 proc. więcej niż rok wcześniej. 2014 to dla firmy rok zakupów przedsiębiorstw logistycznych.

Port Handlowy Świnoujście należący do Grupy OT Logistics /fot.: archiwum / Port Handlowy Świnoujście należący do Grupy OT Logistics /fot.: archiwum /

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej OT Logistics wyniosły w ubiegłym roku 490,4 mln zł i były wyższe o 29,7 mln zł od uzyskanych przez Grupę w 2012 roku. Wynik EBITDA osiągnął poziom 71,6 mln zł zaś wynik netto 28,3 mln zł i był wyższy o 13,4 proc. od wyniku którym Grupa zamknęła rok 2012.

W pierwszych dniach tego roku zakończono z sukcesem przejęcie C. Hartwig Gdynia S.A., firmy spedycyjnej, działającej na międzynarodowym rynku od 155 lat, specjalizującej się w przewozach morskich, lądowych, lotniczych oraz usługach logistycznych. Spółka C. Hartwig Gdynia, o przychodach na poziomie ponad 200 mln zł (dane z 2012r.) jest sprawnie włączana do Grupy Kapitałowej OT Logistics. W efekcie Grupa zdobywa dodatkowe kompetencje w zakresie obsługi kontenerów, spedycji morskiej lotniczej i targowej.

Posiadane doświadczenie zostanie wykorzystane w kolejnym projekcie finalizowanym przez OT Logistics S.A.. Dzięki wynegocjowanemu pakietowi pracowniczemu i uzyskaniu zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta dobiega końca proces nabycia 100 proc. udziałów Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia Sp. z o.o. (BTDG).

- Posiadamy plan integracji i rozwoju BTDG w ramach Grupy Kapitałowej OT Logistics. Zgodnie z harmonogramem prywatyzacyjnym, transakcja powinna zostać sfinalizowana w II kw. 2014 r. – mówi Piotr Pawłowski, Prezes Zarządu OT Logistics S.A.

Grupa Kapitałowa OT Logistics działa w segmentach transportowym, spedycyjnym i portowym. Rozwija żeglugę śródlądową, zwiększa skalę przeładunków portowych oraz zaangażowanie w usługi spedycji morskiej i kolejowej. Swoją działalność prowadzi głównie na terenie Europy Środkowej. Transportuje towary zarówno masowe jak i drobnicowe, ma dominujący udział w rynku przewozu kontenerów wodnymi drogami śródlądowymi do i z Hamburga, zajmuje się organizacją przeładunku towarów w portach zarówno morskich i śródlądowych, na terminalach kolejowych, a także organizacją składowania towarów masowych.

SG

Tematy: OT Logistics (28) |
aktualizowano: 2014-04-04 10:49
Wszystkich rekordów:

Społeczność