Informacje

Informacje 2018-10-18

IAI S.A. znalazła inwestora

Fundusz MCI.EuroVentures obejmie 51 proc. akcji szczecińskiego dostawcy rozwiązań i obsługi IT dla sklepów internetowych i zapowiada stworzenie z niej środkowoeuropejskiego czempiona w tej branży.

Od lewej: Sebastian Muliński, Paweł Fornalsjki (obaj IAI), Łukasz Wierdak i Krzysztof Konopiński (obaj MCI)  /fot.: mat. IAI S.A. / Od lewej: Sebastian Muliński, Paweł Fornalsjki (obaj IAI), Łukasz Wierdak i Krzysztof Konopiński (obaj MCI) /fot.: mat. IAI S.A. /

Wartość transakcji wyniesie 140 mln zł – akwizycja jest realizowana z udziałem finansowania dłużnego, założyciele IAI S.A. pozostaną w zarządzie. W wyniku transakcji Spółka zostanie zdelistowana z rynku NewConnect. Transakcja może zakończyć się do końca 2018 roku.

– Szukaliśmy inwestora, który posiada doświadczenie i sieć kontaktów. MCI postrzegamy jako lidera w obszarze inwestycji w Digital Private Equity. Dlatego współpraca jaką nawiązujemy jest dla IAI i naszych klientów bardzo korzystna – powiedział Paweł Fornalski, prezes zarządu IAI S.A.

– Dzięki transakcji, planujemy bardziej dynamiczny rozwój IAI, zarówno w obecnych obszarach naszej działalności jak i w nowych. Wraz z całym zespołem z wielkim optymizmem patrzymy w przyszłość – dodał Sebastian Muliński, wiceprezes zarządu IAI S.A.

– Grupa MCI posiada dwudziestoletnie doświadczenie inwestycyjne w obszarze e-commerce. Byliśmy lub jesteśmy zaangażowani w takie marki jak Answear.com, Morele i Pigu, Frisco, Invia/Travelplanet, czy Mall.cz. Łącznie spółki z naszego portfela przed tą transakcją generowały 11 mld zł wartości sprzedaży w e-commerce. Bardzo się cieszę, że będziemy mogli wykorzystać nasze doświadczenie i wspólnie stworzyć jeszcze lepsze usługi dla znacznie większej liczby sklepów internetowych do których dociera i dotrze w przyszłości IAI. Mamy ambicję na zbudowanie regionalnego championa – powiedział Łukasz Wierdak, partner inwestycyjny MCI, prowadzący transakcję z ramienia Funduszu. – Jesteśmy pod wrażeniem przedsiębiorstwa, które zbudowali wspólnie Panowie Paweł Fornalski i Sebastian Muliński. Uzyskali silną pozycję na rynku e-commerce w Polsce z GMV ponad 4,5 mld PLN. IAI ma wszelkie atrybuty, aby z sukcesem oferować swoje usługi w regionie. W Europie Zachodniej, na tysiąc użytkowników Internetu, przypada średnio 3,6 sklepu online, w Polsce jest to jedynie 1,6, a sam rynek e-commerce rośnie w tempie 20 proc. rok do roku. To pokazuje potencjał jaki stoi przed spółką. Chcemy ją rozwijać zarówno organicznie, jak i poprzez M&A w Polsce i regionie CEE.

IAI S.A. zatrudnia 100 osób. Firma obsługuje ponad 3 tys. sklepów internetowych i kilkadziesiąt obiektów noclegowych. Sztandarowy produkt IAI S.A., czyli rozwiązanie IdoSell Shop (dawniej IAI-Shop.com) pozwala na stworzenie sklepu lub hurtowni internetowej. Oprócz obsługi klientów, wspiera ono także zaawansowane procesy biznesowe – od generowania ruchu, poprzez obsługę płatności, wysyłkę towarów, obsługę zwrotów, analizę big data, raportowanie, integrację z systemami ERP oraz wszelkie inne elementy towarzyszące prowadzeniu działalności biznesowej online. Stanowi to jedną z przewag konkurencyjnych spółki, dzięki czemu jej klientami są także firmy e-commerce o dużych obrotach i wolumenach sprzedaży.

Założona w 1999 roku MCI Management (obecnie MCI Capital) ma ponad 500 mln euro aktywów pod zarządzaniem. Firma ma na koncie ponad 100 inwestycji i 58 wyjść z inwestycji do końca pierwszej połowy 2018 roku. Twórcą firmy jest Tomasz Czechowicz, w latach 1990-1998 współzałożyciel oraz prezes JTT Computer SA, wiodącego producenta komputerów w Europie Środkowej.

mab

Tematy: IT (73) | IAI (13) | branża e-commerce (7) | IAI-Shop.com (2) | MCI (1) |
aktualizowano: 2018-11-14 07:15
Wszystkich rekordów:

Społeczność