Informacje

Informacje 2015-07-05

PKP Cargo będzie produkować wagony w Szczecinie

Nawet 500 węglarek rocznie będzie powstawać w szczecińskim Zakładzie Napraw Taboru. Produkcja ruszy w I kw. 2016 roku. Oznacza to 150 nowych miejsc pracy.

Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo oraz Bogdan Leśniański wiceprezes i dyrektor zarządzający Greenbrier Europe /fot.: mat. prasowe / Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo oraz Bogdan Leśniański wiceprezes i dyrektor zarządzający Greenbrier Europe /fot.: mat. prasowe /
Podobne wagony będą produkowane w Szczecinie  /fot.: mat. prasowe /
Podobne wagony będą produkowane w Szczecinie
/fot.: mat. prasowe /
Zakład Napraw Taboru w Szczecinie  /fot.: mat. prasowe /
Zakład Napraw Taboru w Szczecinie
/fot.: mat. prasowe /
Decyzja została ogłoszona 1 lipca. List intencyjny w tej sprawie podpisały PKP Cargo i Greenbrier Europe Wagony Świdnica, należąca do Greenbrier - jednego z największych na świecie producentów taboru. W ramach tej współpracy Greenbrier dostarczy niezbędną dokumentację, technologię, standardy kontroli jakości oraz wyposażenie linii produkcyjnej. Po stronie PKP Cargotabor, spółki z Grupy PKP Cargo, będzie m.in. zapewnienie wykwalifikowanej kadry produkcyjnej i administracyjnej oraz zaplecza warsztatowego. Uruchomienie linii produkcyjnej w Szczecinie będzie kosztować PKP Cargo blisko 11,5 mln zł.
 
- Rozwijając działalność i kompetencje PKP Cargo szukamy najlepszych partnerów. Greenbrier to amerykański potentat w produkcji taboru, notowany na nowojorskiej giełdzie. Razem stworzymy nowoczesny zakład produkcji wagonów towarowych  w Szczecinie, ważnym dla PKP Cargo punkcie na mapie Polski. Warta ponad 10 mln zł inwestycja oznacza produkcję tysięcy wagonów w ciągu najbliższych lat, a w dalszej perspektywie możliwość zwiększania liczby wytwarzanych wagonów oraz zatrudniania dodatkowych pracowników ze Szczecina i okolic – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP Cargo.
 
Według analiz opłacalności tego przedsięwzięcia przeprowadzonych przez PKP Cargo jest to rozwiązanie najbardziej korzystne ekonomicznie. Pozwoli obniżyć koszty pozyskiwania nowego taboru przez PKP Cargo w porównaniu do zakupu gotowych wagonów od zewnętrznych producentów. Jednocześnie umożliwi optymalne wykorzystanie posiadanych przez spółkę zasobów, którymi dysponuje należący do PKP Cargotabor Zakład Napraw Taboru w Szczecinie, tj. odpowiednie warunki lokalowe i zaplecze techniczne. Pierwszy wagon powstanie tam jeszcze w tym roku.
 
PKP Cargo posiada ponad 61,5 tys. wagonów towarowych. Wiek większości z nich przekracza 25 lat. – W ciągu najbliższych 10 lat PKP Cargo wymieni tabor na nowoczesny – zapowiada Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych.
 
PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce, z udziałem w rynku przekraczającym 47 proc. w ujęciu masy i 57 proc. w ujęciu pracy przewozowej (2014). Oprócz przewozów towarów koleją, Grupa PKP Cargo oferuje również usługi spedycyjne i jest operatorem terminali oraz bocznic kolejowych.
 
Zakład Napraw Taboru mieści się przy ul. Gdańskiej. Jest jednym z 15 oddziałów PKP Cargotabor. Zajmuje się przeglądami okresowymi wagonów, lokomotyw i naprawami bieżącymi. Obecnie pracuje tam około 160 osób.
 
AK
 
Tematy: inwestycja (310) | PKP Cargo (2) | Greebrier (1) | produkcja wagonów towarowych (1) | Zakład Napraw Taboru (1) |
aktualizowano: 2015-07-14 09:29
Wszystkich rekordów:

Społeczność