Informacje
Drobimex sprzedaje coraz więcej
Kierownictwo firmy przekonuje, że jest to efekt wytężonych działań marketingowych i inwestycyjnych.
- Poprawa pozycji Drobimexu była możliwa dzięki wprowadzeniu na rynek szeregu nowych produktów oraz inwestycjom związanym z dalszym unowocześnianiem zakładów – informuje zarząd spółki. - Szczecińskie przedsiębiorstwo przeprowadziło inwestycje, związane z zakupem maszyn i urządzeń o łącznej wartości ponad 9 mln zł. Dalsza modernizacja zakładów w Szczecinie Dąbiu i w Goleniowie zaplanowana jest na przyszły rok.
Wielkość sprzedaży w mijającym roku wyniosła ok. 26 900 ton mięsa i ok. 11 500 ton wędlin. Największym powodzeniem wśród klientów cieszyły się wędliny o wysokiej jakości. W roku przyszłym Drobimex chce zwiększać osiągnięty już poziom sprzedaży. Od maja 2011 roku planowane jest zwiększenie uboju do 120 tys. szt. dziennie. W mijającym roku firma koncentrowała swoje działania przede wszystkim na zmianie szaty graficznej i wprowadzeniu na rynek produktów w nowych opakowaniach. Po raz pierwszy od wielu lat przeprowadziła też kilka akcji promocyjnych i reklamowych.
Plany na przyszły rok to przede wszystkim kolejne inwestycje: montaż kontenerowego systemu transportowego i przyjęcia żywca oraz nowoczesny, ekologiczny system schładzania, który ograniczy koszty energii. Jednocześnie, w związku ze zwiększeniem sprzedaży, powiększone zostaną powierzchnie magazynowe i konfekcyjne. Pozwoli to na przygotowywanie produktów pod potrzeby poszczególnych sieci handlowych.
Ważnym elementem strategii firmy jest również zwiększanie sprzedaży zagranicznej. Już teraz udział eksportu w sprzedaży wynosi ok. 20 proc. Produkty Drobimexu dostarczane są do wielu krajów europejskich. W ostatnich miesiącach firmie udało się zdobyć nowe rynki zbytu we Francji. Kolejne szykują się na wschodzie: w Rosji i na Białorusi.
PŁ