Prezentacje
Większa konkurencyjność, lepsza jakość
O korzyściach wynikających ze scalenia polickich spółek Remech i Automatika rozmawiamy z Waldemarem Dużym, prezesem nowej spółki Grupa Azoty Police Serwis sp. z o.o.
W czerwcu 2015 roku w wyniku połączenia spółek Remech i Automatika powstała Grupa Azoty Police Serwis. Jakie korzyści przyniosła fuzja?
Z perspektywy klienta jesteśmy teraz dużą spółką, która wsparta silną marką Grupy Azoty ma potencjał, aby kompleksowo obsłużyć nawet najbardziej wymagającego klienta branży chemicznej, energetycznej czy paliwowej. Posiadamy niezbędne uprawnienia i certyfikaty oraz potencjał w ludziach, który pozwala nam cały czas się rozwijać. Pracujemy nad wzrostem efektywności własnych procesów (w szczególności efektywności i wydajności pracy służb własnych w całym, zazwyczaj sezonowym okresie roku), maksymalnie wykorzystujemy efekt synergii, który jest przecież podstawowym efektem połączenia tak dużych spółek. Scalamy umowy, renegocjujemy kontrakty i tniemy koszty wszędzie tam, gdzie daje to efekt w postaci obniżenia kosztów świadczonych przez nas usług. Wierzę, jestem przekonany, że już wkrótce nasz kluczowy klient Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. odczuje te efekty.
Druga perspektywa zmian to wewnętrzne reorganizacje w samej spółce. Przemodelowaliśmy strukturę organizacyjną GA Police Serwis tak, aby spełnić wymogi nowej umowy ramowej skupionej przede wszystkim na prewencyjnym utrzymaniu ruchu oraz na efektywności i optymalizacji kosztów.
Wyodrębniliśmy i wzmacniamy Biuro Handlowe spółki, inwestujemy w kadrę inżynierów mogących samodzielnie realizować i nadzorować inwestycje zarówno dla Grupy Azoty POLICE jak i klienta zewnętrznego.
Czym zajmuje się zarządzana przez Pana Spółka?
Police Serwis to wysoko specjalistyczna spółka świadcząca kompleksowe usługi dla przemysłu ciężkiego w zakresie utrzymania ruchu, remontów instalacji oraz realizacji inwestycji.
Historycznie rzecz ujmując przejęliśmy zakresy działań trzech Polickich spółek branży elektrycznej (byłe Centrum), automatycznej (Automatika) oraz szeroko rozumianych remontów mechaniczno-budowlanych wraz z inwestycjami (Remech). A że naszym kluczowym klientem jest i będzie Grupa Azoty Zakłady Chemiczne „Police” S.A. to, w skrócie rzecz ujmując, odpowiadamy za sprawne funkcjonowanie wszystkich ich instalacji.
Czy ograniczacie się do realizacji usług dla Grupy Azoty, czy zabiegacie również o kontrakty zewnętrze?
Systematycznie staramy się powiększać nasze portfolio klientów zewnętrznych. W trakcie procesu łączenia spółek, zadbaliśmy o przeniesienie i rozszerzenie zakresu certyfikacji spółki oraz uprawnień naszych pracowników. To sprawia, że usługi GA Police Serwis są unikalne i poszukiwane przez kontrahentów zewnętrznych. Strategia firmy zakłada ciągłe i systematyczne zwiększanie przychodów spoza grupy kapitałowej i mamy nadzieję, że wzrost rentowności sprawi, że będą one dla spółki również w przyszłości znaczącym źródłem dochodów. Dotychczas naszymi klientami z rynku zewnętrznego są np. PGE Polskie Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna, staramy się również pozyskać kontrakt na obsługę UR i Remontów Świnoujskiego Gazoportu, jesteśmy blisko finalizacji umowy z firmą Animex czy Barlinek. Świadczenie usług dla tak dużych koncernów, poza oczywistym aspektem związanym z ekonomią, ma jeszcze jeden wymiar, którego nie należy pomijać, a mianowicie dużo się uczymy jako spółka.
Zakłady Chemiczne „POLICE” SA
ul. Kuźnicka 1, 72-010 Police
www.zchpolice.grupaazoty.com
tel. 91 317 40 30
fax 91 317 36 03
artykuł promocyjny