Prezentacje

Prezentacje 2015-12-08

Bank na dobre i na złe

Małgorzata Wojtczak, dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego PKO Banku Polskiego w Szczecinie, o szyciu garniturów na miarę, kompleksowej obsłudze i działaniach w trudnych czasach.

Małgorzata Wojtczak, dyrektor
Regionalnego Centrum
Korporacyjnego PKO Banku Polskiego
w Szczecinie Małgorzata Wojtczak, dyrektor Regionalnego Centrum Korporacyjnego PKO Banku Polskiego w Szczecinie

Rok temu Centrum, którym Pani kieruje, przeniosło się do nowej siedziby w biurowcu Brama Portowa przy al. Niepodległości 44. Przypomnijmy, czym różnicie się od zlokalizowanego w tym samym miejscu Regionu Bankowości Detalicznej PKO Banku Polskiego.

Centrum zajmuje się obsługą firm, których roczne przychody przekraczają 30 mln złotych. Świadczymy także usługi bankowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego (JST) i przedsiębiorstw okołobudżetowych. Obsługujemy budżet województwa zachodniopomorskiego, budżet Szczecina oraz budżet kilku gmin.

Jesteśmy mocno zaangażowani w świadczeniu usług finansowych na rzecz lokalnej przedsiębiorczości. Dbamy o to, by stale powiększać portfel klienta korporacyjnego i klienta z JST. Zasięg terytorialny naszego Centrum obejmuje w przybliżeniu obszar byłego województwa szczecińskiego. Regionalne Centrum Korporacyjne jest częścią Makroregionu z siedzibą w Poznaniu.

Zawsze podkreślacie bliską współpracę z przedsiębiorstwami gospodarki morskiej.

Tak, gdyż naszymi klientami są duże firmy gospodarki morskiej, należy do nich m.in. Grupa Polskiej Żeglugi Morskiej, Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście czy też Grupa Unibaltic, a także wiele firm z innych branż jak na przykład Energopol–Szczecin. Mamy tu w Centrum osoby specjalnie oddelegowane do obsługi i opieki tych kluczowych firm z naszego regionu.

W centrum naszego zainteresowania są nie tylko wielkie korporacje, ale też segment niższy, oczywiście pod warunkiem uzyskiwania przychodów rocznych powyżej 30 mln złotych Nasi doradcy i specjaliści aktywnie współpracują z klientami i starają się stworzyć dla każdej firmy odrębny model biznesowy korzystania z usług banku. Użyję tu takiego porównania, że szyjemy garnitury na miarę danej firmy. Jeżeli w naszej ofercie nie ma produktu oczekiwanego przez klienta, staramy się znaleźć rozwiązanie dopasowane do indywidualnych potrzeb danej firmy.

Dlaczego warto skorzystać z usług waszego banku?

Jesteśmy bankiem uniwersalnym. Gama naszych produktów jest szeroka. Oprócz bieżącej bankowości transakcyjnej stosujemy bardziej zaawansowane rozwiązania jak konsolidacje, cashpooling, a także, w ścisłej współpracy zespółkami specjalistycznymi z naszej grupy kapitałowej, stosujemy takie instrumenty finansowe jak factoring czy leasing. Przygotowujemy wraz z nimi wspólne propozycje dla naszych klientów.

W Centrum w Szczecinie mamy też specjalistów od trade finance, czyli od projektów dotyczących finansowania handlu oraz z zakresu zagadnień skarbowych, czyli takich operacji: jak zabezpieczenie stopy procentowej, zabezpieczenie kursów walutowych czy też przewalutowywanie kredytów.

Za tym wszystkim stoją narzędzia techniczne w postaci systemów informatycznych, które ułatwiają naszym klientom komunikację z bankiem i wykonywanie operacji finansowych zarówno tych bieżących, jak i tzw. orderów, czyli zlecanych nam transakcji odległych w czasie, uzależnionych od wahań kursu walutowego.

Waszym atutem jest też struktura własnościowa, która daje poczucie bezpieczeństwa.

PKO Bank Polski jest bankiem z większościowym udziałem Skarbu Państwa i jednocześnie największym bankiem w Polsce. Naszą misją jest promowanie polskiej przedsiębiorczości. Przy zawirowaniach na rynkach finansowych wielu klientów bierze pod uwagę to, że w okresie konsolidacji bankowości w Polsce i zmian właścicielskich w niektórych bankach, Skarb Państwa daje poczucie bezpieczeństwa i komfortu pracy.

A co robicie w trudnych dla waszych klientów sytuacjach?

Monitorujemy kwartalnie sytuację firm. Gdy u danego klienta dzieje się gorzej, siadamy przy stole i staramy się znaleźć najlepsze rozwiązanie na trudne czasy. Przeprowadzamy restrukturyzację zadłużenia, by rozłożyć klientowi obciążenia w czasie i stworzyć mu perspektywę wyjścia  tak samo jak klientowi zależy na tym, by dana firma wyszła z tarapatów obronną ręką.

A teraz proszę kilka słów o pani karierze bankowej, która trwa już 15 lat.

Do bankowości trafiłam jeszcze w trakcie studiów na kierunku finanse i bankowość na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego. W październiku 2000 roku, jeszcze przed obroną pracy magisterskiej, rozpoczęłam pracę, jako przedstawiciel bankowy Banku Raiffeisen w sektorze średnich firm. Przeszłam tam kolejne szczeble wtajemniczenia. Przepracowałam w tym banku 12 lat, dochodząc do stanowiska dyrektora regionu ds. średnich korporacji. Następnie przez dwa lata byłam dyrektorem Centrum Finansowego oddziału BNP Paribas w Szczecinie, gdzie prócz kontaktu z klientem korporacyjnym nabyłam doświadczenie w działalności z klientem detalicznym. 1 czerwca 2015 r. zostało mi powierzone stanowisko dyrektora Regionalnego Centrum Korporacyjnego PKO Banku Polskiego w Szczecinie.

Dziękujemy za rozmowę.

PKO Bank Polski
Zachodni Regionalny Oddział Korporacyjny w Poznaniu
Regionalne Centrum Korporacyjne w Szczecinie
70-404 Szczecin
al. Niepodległości 44
tel. 91 430 61 79
www.pkobp.pl

artykuł promocyjny

aktualizowano: 2016-01-12 12:08
Wszystkich rekordów:

Społeczność