Informacje

Informacje 2012-01-04

Sławni szczecinianie wypromują miasto

Po czterech latach od prezentacji marki Floating Garden 2050, Urząd Miasta zaprezentował odświeżoną strategię komunikacji marketingowej i działań promocyjnych. Patronować jej będzie hasło „Odkryj na dobre Szczecin”.
P. Wachowicz prezentuje nową strategię promocyjną /fot. KZ/ P. Wachowicz prezentuje nową strategię promocyjną /fot. KZ/

- W naszej strategii chodzi przede wszystkim o to, by to mieszkańcy wspólnie budowali pozytywny wizerunek miasta – mówi Piotr Wachowicz, dyrektor biura promocji i informacji UM. - Chcemy, żeby turyści odkryli Szczecin na dłużej, żeby tu częściej przyjeżdżali i zostawali.

Jak zapowiadają urzędnicy, odkrywanie Szczecina ma odbywać się poprzez trzy kanały: ludzi, miejsca i wydarzenia charakterystyczne dla naszego miasta. Pierwszym działaniem będzie kampania społeczna „Szczecin_z całego serca polecam AMBASADOR”, w której udział wezmą osoby ze świata sztuki, sportu, kultury, mediów, nauki, posiadające tytuł Ambasadora Szczecina. Monika Pyrek, Klaudia Podkalicka, Radek Kowalczyk i wiele innych osób, będzie zachęcało do odkrycia Szczecina w spotach filmowych i na plakatach.

- Zależy nam na społecznym charakterze kampanii i dobrowolnym uczestnictwie szczecinian – mówi Piotr Wachowicz. - Będziemy prowadzić kampanię internetową i outdoorową z udziałem zaproszonych osobowości i mieszkańców. Jeszcze bardziej otworzymy się też na nowe formy komunikacji, które oparte są na budowie więzi społecznościowych. Stworzymy szansę blogerom, którzy pragną pisać o Szczecinie. Chcemy, aby jak najwięcej osób na myśl o Szczecinie, powiedziały lub napisały „lubię to”.

Kolejnym działaniem będzie odświeżenie szaty graficznej portalu www.szczecin.eu. Ma stać się on bardziej przejrzysty i przyjazny użytkownikom. Znajdzie się w nim więcej informacji o mieście traktowanym jako miejsce wyjątkowe, zaskakujące i zwyczajnie dobre dla życia. W 2012 miasto rozpocznie również realizację Systemu Informacji Miejskiej, przez co  zwiększona zostanie obecność marki w przestrzeni miasta. Miasto ma tez być promowane w kraju poprzez pryzmat najważniejszych i najciekawszych wydarzeń, które mają tu miejsce.

- W roku 2012 będziemy kontynuować konsekwentne działania prowadzące do wprowadzenia wspólnej ramy brandingowej wydarzeń realizowanych i współfinansowanych przez miasto – zapowiada Wachowicz. - Rozpoczniemy też działania służące promocji finału regat The Tall Ships Races 2013.  

Celem działań realizowanych w ramach zaplanowanej na 2012 r. strategii jest m.in. zapewnienie spójnej i intensywnej informacji o mieście, budowanie synergii w działaniach promocyjnych, realizowanych przez organizatorów wydarzeń kulturalnych, sportowych, społecznych, wspieranych przez miasto, poprawę informacji i komunikacji turystycznej miasta oraz dostępności materiałów i gadżetów promocyjnych dla mieszkańców, turystów i organizatorów wydarzeń, budowanie pozytywnego wizerunku miasta.

KZ


 

aktualizowano: 2012-01-09 10:48
Wszystkich rekordów:

Społeczność