Informacje
Pelikan kontra niekorzystne umowy
Akcja edukacyjna „Nie łykaj jak pelikan” ma na celu przede wszystkim ochronę interesów kredytobiorców i innych osób podpisujących zobowiązania finansowe. Prowadzona jest ona przede wszystkim w internecie, gdzie na stronie www.nielykajjakpelikan.pl tytułowy ptak, symbol akcji, doradza jak świadomie korzystać z kredytów i pożyczek.
- Uważamy, że pomimo wielu prawnych regulacji, konsument nadal nie jest wystarczająco uświadamiany w kwestiach umów związanych z wszelkiego rodzaju pożyczkami finansowymi i kredytami – tlumaczą Andrzej Najda i Michał Hamera, dyrektorzy Hossa Finance i jednoczesnie pomysłodawcy akcji. - Nasza inicjatywa ma więc przede wszystkim charakter edukacyjny, ma uświadamiać, inicjować dialog oraz wspierać właściwe postawy konsumenckie.
Na stronie znależć można m.in. dział „ O co pyta Pelikan?“ poświęcony pytaniom, które należy przygotować idąc na spotaknie do banku lub innej instytucji finansowej. Pelikan opisał również „ Na co zwracać uwagę” na takim spotkaniu. Powstaje także alfabet Pelikana – wyjaśniający specyficzne nazewnictwo finansowe.
Oprócz informacji, które można znaleźć w serwisie, konsumenci mogą też zwrócić się o pomoc bezpośrednio do konsultanta, w ramach tzw. „Pogotowia pelikana“, pod numerem telefonu: 801 531 831. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 10 -18. Odpowiedzi na pytania udzielane są również drogą elektroniczną, pod adresem e-mail: pogotowiepelikana@hossafinance.pl.
- Pelikan przestrzega przed zaciąganiem niekorzystnych umów od dwóch miesięcy – mówią twórcy serwisu. – W tym czasie odbieraliśmy wiele telefony m.in. od osób, które miały problem ze zrozumieniem zapisów umowy. Dostaliśmy kilka takich umów do przeczytania i za każdym razem sprawdzaliśmy, czy nikt nie bedzie pokrzywdzony niekorzystnymi zapisami. Poza tym doradzamy również jak korzystnie inwestować i oszczędzać żeby uzyskać jak największy procent przy względnym bezpieczeństwie, a także weryfikujemy oferty kredytowe i doradzamy przy wyborze kredytodawcy.
ŁP