Informacje
O biznesie na golfie w Berlinie
Berlin-Polska Golf Cup 2008 - spotkanie przedstawicieli biznesu, polityki i mediów, a zarazem polsko-niemiecki turniej golfowy, cieszy się coraz większą popularnością.
30 maja, podczas drugiej edycji turnieju, na polu Motzener See spotkało się ponad 170 managerów, dziennikarzy i polityków.
Tego dnia w Berliner Golf & Country Club Motzener See spotkać można było dr. Pawła Wojciechowskiego Prezesa Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych SA, Ambasadora RP w Berlinie dr. Marka Prawdę, wicemarszałka Województwa Zachodniopomorskiego Witolda Jabłońskiego, przedstawiciela Ministerstwa Gospodarki Jerzego Jędrzejewskiego, szefa Berlin Partner pana Rene Gurkę oraz przedstawicieli władz Berlina i polskich samorządów.
Organizatorami tegorocznego turnieju byli ponownie jego pomysłodawcy: Wydział Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie, Bermag Sp.j., wydawca magazynu gospodarczego „Berlin” oraz Berlin Partner GmbH.
Patronat honorowy nad turniejem objęli Ambasador RP w RFN dr Marek Prawda, Rządzący Burmistrz Berlina Klaus Wowereit, oraz Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego.
Nie tylko golf, ale i biznes
Okazję do promocji swoich firm i produktów wykorzystały polskie firmy i instytucje. Swoją bogatą ofertę dotyczącą turystyki golfowej zaprezentowało potencjalnym gościom z Niemiec Województwo Zachodniopomorskie. Największy polski koncern petrochemiczny Orlen, promował swoją niemiecką markę Star, pod której szyldem prowadzi już ponad 500 stacji benzynowych w północnych Niemczech. Dużą popularnością wśród gości cieszyły się produkty Marwitu, który racząc zebranych swoimi orzeźwiającymi sokami, znakomicie wykorzystał wspaniałą wręcz pogodę,. Nie zabrakło polskich linii lotniczych LOT, fundujących upominki zwycięzcom oraz działającego w Polsce i w Niemczech Nordea Bank.
Z okazji do zaprezentowania swoich produktów skorzystały również firmy niemieckie. Oprócz sponsorów takich jak Berliner Volksbank – promującego ofertę dla firm z Polski, kurierskiej firmy GO! Express & Logistic, Rush Hour Group czy SkillDeal, na turnieju pojawili się przedstawiciele takich firm jak Hitachi, Vattenfall, Lufthansa, Volvo, Deutsche Bahn, Audi czy Universale.
18 mistrzowskich dołków
Aby tradycji turnieju golfowego stało się zadość, zaawansowani golfiści rozegrali 18 dołków na polu Motzener See, które czterokrotnie gościło najlepszych golfistów świata rywalizujących w cyklu PGA Tour.
Goście imprezy, którzy do tej pory nie mieli kontaktu z golfem przeszli szkolenie pod okiem trenerów z klubu Motzener See i rywalizowali w konkursach dla mniej doświadczonych graczy.
Po zakończeniu kilkugodzinnej gry na polu Motzener See, uczestnicy turnieju spotkali się przy stołach, smakując specjały kuchni niemieckiej i polskiej – które to ostatnie serwowane były przez znany z poprzedniego turnieju catering firmy Rezydencja Janków . Kolacja była okazją do kontynuacji rozmów rozpoczętych już podczas trwania turnieju. Wielu przybyłych gości właśnie podczas części wieczornej nawiązało wiele ciekawych biznesowo kontaktów i miało możliwość przedstawienia swojej oferty.
Sportowa rywalizacja
W końcowej klasyfikacji nagrody otrzymali zarówno gracze z Niemiec, jak i z Polski. W klasyfikacji netto, w kategorii handicapów 0-19,6 nagrody otrzymali Peter Gratzfeld, właściciel firmy Plakativ Consult zajmującej się reklamą zewnętrzną (40 pkt stableford netto), Torsten Burkhardt i Robert Görsch (po 39 pkt.). W kategorii 19,7-34,8 najlepiej zagrali Hans-Jörg Otto, szef podpoznańskiej firmy El-Cab (44), Witold Szczepanowski z firmy Divers (41) i Tomasz Urbański z Wydziału Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie (40). Najwyższe lokaty w kategorii 34,9-54 zajęli Piotr Tolko, dziennikarz portalu Szczecinbiznes.pl (39), Zbigniew Łopiński, dealer Volkswagena i Audi ze Szczecina i Andrzej Kurzymski (33) z z firmy Beyond.
Organizatorzy przyznali nagrodę - tygodniowy pobyt w Hotelu Hansa w Kołobrzegu zasponsorowany przez właściciela hotelu - za najlepszy wynik brutto (rzeczywista liczba uderzeń przeliczona na punkty). Wygrał Oliver Bittis, prowadzący własną agencję reklamową, z wynikiem 26 punktów.
Oprócz tego, w trakcie turnieju odbyły się dwa konkursy – na trafienie najbliżej dołka (dołek nr 12) i na zagranie z bunkra (przeszkody z piaskiem) najbliżej dołka (dołek nr 14). W pierwszym konkursie wygrali Ines Richter wśród pań i Marcin Kostaszuk, szef Działu Kulturalnego Głosu Wielkopolskiego w kategorii panów. W drugim konkursie najlepiej poradzili sobie Gabriela Stockmann i Kazimierz Mendak.
Zwycięzcy otrzymali puchary i upominki od sponsorów, a wszyscy uczestnicy zabawy na polu Motzen pamiątkowe dyplomy i koszulki polo.
Gratką dla golfistów była demonstracja najnowszej kolekcji kijów golfowych niemieckiej marki Bagger Vance. Imprezę zwieńczył efektowny pokaz fajerwerków zaprezentowany wszystkim zebranym przez firmę Rush-Hour-Group, która czuwała nad techniczną stroną przedsięwzięcia.
Druga edycja, kolejny sukces
Pomysł międzynarodowego spotkania gospodarczego na polu golfowym narodził się ponad rok temu w redakcji magazynu gospodarczego „Berlin” i portalu Berlin-Polska.pl. Ich wydawca - firma Bermag zorganizowała ubiegłoroczny, pierwszy turniej również wspólnie z Berlin Partner GmbH i Wydziałem Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Berlinie. W ubiegłorocznej edycji turnieju udział wzięło przeszło 130 osób z Berlina i Polski. Sukces pierwszej imprezy sprawił, że w tym roku na polu Motzen pojawiło się prawie 170 gości z Polski i Niemiec, a turniej zyskał kolejnych sponsorów.
Tegoroczny turniej sponsorowali: Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Berliner Volksbank, GO! Express & Logistic, Rush Hour, ORLEN Deutschland AG, SkillDeal, Drukarnia REXDRUK. Partnerem turnieju jest Berliner Golf & Country Club Motzener See e.V.
Michał Abkowicz