Informacje
Nowa organizacja szczecińskiego Urzędu Miasta...
Szczeciński magistrat będzie działał w nowej strukturze organizacyjnej. Zmiany dotyczą m. in. sfery gospodarczej. Zmiany mają zostać wprowadzone w życie w drugim kwartale 2012 roku. Ich celem jest, jak wyjaśniają przedstawiciele Urzędu Miasta, wdrażanie zaktualizowanej Strategii Rozwoju Szczecina 2025, a zmiany wprowadzają jasny podział zadań pomiędzy poszczególne wydziały i biura, za pracę których odpowiadać będą zastępcy prezydenta, skarbnik i sekretarz miasta.
Prezydent Szczecina będzie odpowiedzialny za zarządzanie strategiczne. Podlegać mu będzie m.in. zupełnie nowa jednostka organizacyjna Urzędu, którą stanie się Biuro Strategii. Będzie ono odpowiedzialne za wdrażanie Strategii Rozwoju Szczecina 2025. Zadaniem Biura będzie m.in. analiza, koordynacja i monitoring realizacji celów strategicznych określonych w zaktualizowanej Strategii Rozwoju Szczecina. Oprócz tego w skład Biura Strategii wejdzie pion Architekta Miasta, który dotychczas znajdował się w Wydziale Rozwoju. Prezydentowi podlegać też będzie Biuro Komunikacji Społecznej i Marketingu. Przejmie zadania Biura Promocji i Informacji oraz zadania związane z rozwojem turystyki. Poszerzony zostanie zakres zadań realizowanych przez Biuro Prezydenta Miasta. Zajmie się ono dodatkowo współpracą regionalną prowadzoną do tej pory przez Wydział Rozwoju.
W sferze, za którą odpowiadać będzie zastępca prezydenta ds. gospodarczych najważniejszą zmianą stanie się utworzenie Biura Obsługi Inwestorów i Biznesu. Przejmie część zdań dotychczasowego Wydziału Rozwoju. Zastępcy prezydenta ds. gospodarczych podlegać też będzie Powiatowy Urząd Pracy i Biuro Planowania Przestrzennego Miasta.
Zastępcy prezydenta ds. inwestycji miejskich powierzony zostanie nadzór nad realizacją przedsięwzięć finansowanych z budżetu miasta. W tej sferze najistotniejsza zmiana dotyczyć będzie Wydziału Inwestycji Miejskich. Powierzone mu zostanie prowadzenie i nadzór nad zadaniami inwestycyjnymi realizowanymi dotychczas przez inne jednostki Urzędu np. Wydział Ochrony Środowiska czy Wydział Oświaty.
Zastępca prezydenta ds. gospodarki komunalnej odpowiadać będzie za pracę Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska. W tym ostatnim stworzona zostanie komórka ds. gospodarki zajmująca się sprawami z zakresu gospodarki odpadami.
Zastępcy prezydenta ds. społecznych podlegać będzie Wydział Oświaty, Wydział Kultury i Ochrony Zabytków, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, Wydział Sportu Biuro ds. Organizacji Pozarządowych i Biuro Ds. Morskich.
Za całość polityki finansowej miasta odpowiadać będzie Skarbnik Miasta. Podlegać mu będzie m.in. nowy Wydział Zarządzania Finansami Miasta. Przejmie zadania dotychczasowego Biura Budżetu i Funduszy Pomocowych. Wydział będzie się zajmował również analizą stanu spółek miejskich oraz nadzorem nad sprzedażą nieruchomości.
Tak jak dotychczas Sekretarz Miasta sprawować będzie pieczę nad organizacją pracy Urzędu. Podlegać mu będą m.in. Wydział Organizacyjny, Wydział Informatyki, Biuro Obsługi Interesantów, Biuro Obsługi Urzędu, Biuro Zamówień Publicznych. Nowym obowiązkiem Sekretarza będzie nadzór nad pracą Urzędu Stanu Cywilnego.
SG