Informacje

Informacje 2009-06-07

Kryzysowy sezon w turystyce?

W tym roku do Polski przyjedzie tylko 12,4 mln turystów, to o 5 mln mniej niż w 2000 roku – alarmuje „Rzeczpospolita”. Czy czeka nas słaby sezon na zachodniopomorskim wybrzeżu?

Ile autobusów z niemieckimi turystami zobaczymy latem nad morzem? /fot. SG/  Ile autobusów z niemieckimi turystami zobaczymy latem nad morzem? /fot. SG/

Mniejsza liczba wypoczywających w Polsce gości zagranicznych to – zdaniem gazety – efekt recesji w krajach, skąd przyjeżdża do nas najwięcej turystów. Mniej turystów przyjedzie z Niemiec, które dotyka gospodarczy kryzys. I nie pomoże tu słaba złotówka.
Obawy dziennika potwierdza Zdzisław Bartoszewicz, właściciel hotelu „Belweder” w Świnoujściu.

– Obserwujemy, że kryzys ma duży wpływ na polską branżę turystyczną. Większość gości w naszym hotelu stanowią Polacy. Natomiast spodziewamy się, że w tym roku liczba gości z Niemiec zmniejszy się o ok. 20 proc. Mamy też nadzieję, że w związku z kursem złotego, na wypoczynek w kraju zdecyduje się większa liczba naszych rodaków – mówi Bartoszewicz.
Z informacji, jakie uzyskaliśmy w hotelu „Park Avangard” w Świnoujściu wynika, że w tym sezonie liczba wypoczywających nie zmniejszy się gwałtownie.

– Nasi rodacy stanowią ponad 85 proc. gości. Mamy także sporo osób z krajów skandynawskich oraz z Niemiec. Zainteresowanie wypoczynkiem nad Bałtykiem jest duże. Sporo gości przyjeżdża obecnie na kilkudniowe pobyty. Odbieramy bardzo dużo telefonów, wiele osób pyta o warunki i ceny, wszyscy czekają jednak na dobra pogodę. Mamy sprzedane prawie wszystkie miejsca noclegowe w czasie dwóch kolejnych weekendów – mówi przedstawiciel hotelu - mówi Marcin Sielicki, menedżer hotelu Park Avangard.

Mimo pewnych obaw hotelarze nie decydują się na obniżanie cen.
– Nie będziemy obniżać cen, liczymy, że ludzie w ostatniej chwili zdecydują się na przyjazd do nas – mówi Zdzisław Bartoszewicz z hotelu „Belweder” w Świnoujściu.

– Nie należy liczyć, że ceny zostaną obniżone. Naszą ofertę wzbogaciliśmy natomiast o dodatkowe atrakcje – wyjaśnia Karolina Lewandowska z działu rezerwacji hotelu Senator w Dźwirzynie, który nastawia się na gości z Polski, a turyści z Niemiec stanowią zaledwie kilka procent gości w czasie pełnego sezonu. – Nasi goście mogą skorzystać z dodatkowej oferty. To np. większa liczba różnorakich imprez, w których można brać udział w czasie pobytu.

Przedstawiciele branży podkreślają natomiast, że ważna jest promocja i odpowiednia reklama, aby zaznaczyć swoje miejsce na rynku.

– Zwracamy dużą uwagę na promocję. Oprócz dotychczasowych działań, wprowadzamy także zupełnie nowe. Zajmuje się tym nowo utworzony dział PR – mówi przedstawicielka hotelu Senator. - Jednym z nowych działań jest zorganizowanie w tym hotelu zgrupowania reprezentacji polskich siatkarek.

– Uczestniczymy w wielu konkursach, próbujemy dotrzeć do mieszkańców południa kraju, np. poprzez konkurs z nagrodami organizowany wśród mieszkańców Katowic - mówi o nowych działaniach promocyjnych szef hotelu Belweder.

ptr

Tematy: Świnoujście (64) | turystyka (56) |
aktualizowano: 2009-06-21 21:42
Wszystkich rekordów:

Społeczność