Informacje

Informacje 2009-03-13

ITB pod hasłem „kryzys”

Zachodniopomorskie hotele, ośrodki spa, samorządy, biura podróży i pola golfowe prezentują swoją ofertę na targach turystycznych ITB w Berlinie.
Polscy wystawcy tradycyjnie ulokowali sięw hali nr 15 berlińskich targów /fot. SG/ Polscy wystawcy tradycyjnie ulokowali sięw hali nr 15 berlińskich targów /fot. SG/
Relację z ITB obejrzeć można było w programie
Relację z ITB obejrzeć można było w programie "Pytanie na Śniadanie"
Kryzys nie zniechęcił do promocji największych graczy z branży hotelowej.
Kryzys nie zniechęcił do promocji największych graczy z branży hotelowej.

Hasłem, które przewija się przez stoiska i konferencje towarzyszące tegorocznej edycji ITB jest światowy kryzys. Jego analizą i sposobami radzenia sobie w czasie spowolnienia na rynku zajmą się podczas swoich wystąpień m. in. prof. Norbert Walter, główny ekonomista Deutsche Banku i przedstawiciele linii lotniczych, którzy dyskutować będą o wpływie cen ropy naftowej na ich biznes.

- Tak duża niepewność w branży turystyczne czyni ITB bardziej potrzebnymi niż kiedykolwiek wcześniej - mówił podczas konferencji inauguracyjnej Christian Göke, prezes berlińskich targów. - Tutaj nie tylko można poznać trendy w przemyśle turystycznym, ale również sposoby radzenia sobie z problemami. Pamiętać też należy, że ITB to miejsce, w którym od lat firmy nawiązują współpracę z partnerami z innych stron świata.

Jednak kryzys nie oznacza, że hale targowe świecą pustkami. W tym roku na ITB pojawiło się ponad 11 tys. wystawców ze 187 krajów. Regionem partnerskim jest zagłębie Ruhry. W 2011 roku krajem partnerskim ITB będzie Polska.

Targi potrwają do niedzieli.

r

Tematy: targi (75) | turystyka (56) | Berlin (19) |
utworzono : 2009-03-13 08:37
Wszystkich rekordów:

Społeczność