Informacje
ITB pod hasłem „kryzys”
Hasłem, które przewija się przez stoiska i konferencje towarzyszące tegorocznej edycji ITB jest światowy kryzys. Jego analizą i sposobami radzenia sobie w czasie spowolnienia na rynku zajmą się podczas swoich wystąpień m. in. prof. Norbert Walter, główny ekonomista Deutsche Banku i przedstawiciele linii lotniczych, którzy dyskutować będą o wpływie cen ropy naftowej na ich biznes.
- Tak duża niepewność w branży turystyczne czyni ITB bardziej potrzebnymi niż kiedykolwiek wcześniej - mówił podczas konferencji inauguracyjnej Christian Göke, prezes berlińskich targów. - Tutaj nie tylko można poznać trendy w przemyśle turystycznym, ale również sposoby radzenia sobie z problemami. Pamiętać też należy, że ITB to miejsce, w którym od lat firmy nawiązują współpracę z partnerami z innych stron świata.
Jednak kryzys nie oznacza, że hale targowe świecą pustkami. W tym roku na ITB pojawiło się ponad 11 tys. wystawców ze 187 krajów. Regionem partnerskim jest zagłębie Ruhry. W 2011 roku krajem partnerskim ITB będzie Polska.
Targi potrwają do niedzieli.
r