Ludzie

Ludzie 2016-09-15

Daniel Krzanowski, prezes zarządu Print Group

Daniel Krzanowski, prezes zarządu Print Group /fot.: ak / Daniel Krzanowski, prezes zarządu Print Group /fot.: ak /
Kierowana przez niego firma pod koniec roku przeprowadzi się do nowej siedziby powstającej przy ul. Cukrowej w Szczecinie. Będzie to nowoczesna, klimatyzowana hala produkcyjna z częścią biurową. Print Group od 2009 roku zajmuje się drukiem i produkcją książek, w większości na zlecenie komercyjnych wydawców z krajów Europy Zachodniej.
 
Jak idą interesy?
 
****(+)
Interesy idą dobrze, sprzedaż szybko rośnie, a wierzę że będzie jeszcze lepiej. Działamy w tak specyficznym segmencie rynkowym, że im gorzej na rynku tradycyjnie wydawanej książki, tym lepiej dla nas. Spadają nakłady, a z drugiej strony rosną nisze rynkowe, które wymagają produkcji niskonakładowej, bardzo wzrasta więc ilość wydawanych tytułów. Zwiększa się także segment nowych autorów, tzw. self publisherów. W Europie Zachodniej jest to popularne w ostatnim czasie hobby, wiele osób pisze i wydaje książki we własnym zakresie.
 
Jednak produkcja książki tradycyjnej będzie się powoli zmniejszała, wypierana przez nowe technologie, takie jak e-booki, książka dźwiękowa i usługi z tym związane. Stajemy się więc coraz bardziej firmą technologiczną, a że sektor B2C jest równie dynamiczny co B2B, to wchodzimy w sprzedaż detaliczną poprzez portale skierowane do konsumentów. Wstępna wersja serwisu jest już dostępna pod adresem alimero.pl, pełna zaś zostanie uruchomiona na wiosnę przyszłego roku. Platforma umożliwi zamówienie wydruku książki w formule "na żądanie". Produkcaja książki będzie wykonana po zamówieniu w internecie i realizowana w ciągu doby, będzie można umieścić na stronie tytułowej indywidualne życzenia. Formuła książki "na żądanie" pozwoli także skierować naszą ofertę do ludzi niedowidzących, bo wydruk książki z większymi literami nawet w jednym egzemplarzu nie będzie problemem. Platforma będzie równocześnie obsługiwała autorów, którzy chcą sprzedać swoje publikacje oraz czytelników, którzy mają do sprzedania książki używane. Znajdą się tam również informacje o rynku książki i o samych książkach oraz elementy serwisu społecznościowego dla czytelników. Słowem, chcemy przedstawić na rynku niezłą alternatywę dla europejskich spółek Amazona.
 
Przygotowujemy się także do uruchomienia podobnej platformy w wersji niemieckojęzycznej, a w dalszej kolejności dla użytkowników z Anglii i Skandynawii. Docelowo naszą platformę detaliczną planujemy dodatkowo zaoferować jako produkt dla innych serwisów internetowych zajmujących się dystrybucją książek.
 
* - Dno. ** - Słabo. *** - Średnio. **** - Dobrze. ***** - Rewelacja!
 
Mini CV
 
Daniel Krzanowski jest absolwentem ekonomii na Uniwersytecie Szczecińskim. Jak mówi: „Całe moje życie byłem przedsiębiorcą”. Pierwszą aktywnością biznesową był pub w Szczecinie – kawiarnia muzyczna Piano przy ul. Piłsudskiego. Następnie zajął się działalnością poligraficzną – miał punkty ksero, małą poligrafię, potem drukarnię, a następnie drukarnię cyfrową.
 
Print Group założył w 2007 roku z założeniem produkcji poligraficznej w małych lub bardzo małych nakładach na potrzeby przedsiębiorstw oraz agencji reklamowych. Początkowo drukował m.in. wizytówki i ulotki. Obecnie Daniel Krzanowski przekształca Print Group w firmę technologiczną. 
 
Co mnie inspiruje
 
Ciekawe i ważne postaci, które miały i mają odwagę zmieniać świat myśląc o biznesie. Jestem fanem Jeffa Bezosa, prezesa, dyrektora generalnego i przewodniczącego zarządu firmy Amazon.com czy Steve’a Jobsa, współzałożyciela i prezesa Apple Inc. Sam staram się także zmieniać świat – odważnie kreować potrzeby.
 
Wywiad Business Insider z Jeffem Bezosem
 
Wiele inspiracji przynosi codzienność.
 
Po pracy
 
Lekcje angielskiego – uczę się drugi rok, niemal codziennie.
 
Jazda na nartach – dwa-trzy razy w roku wyjeżdżam w Alpy.
 
Wycieczki po Polsce – w ten sposób, podróżując z żoną i dwoma synami autem przyjemnie spędziłem kilka urlopów. Plan podróży był kulturalno-oświatowy, odwiedzaliśmy zamki i inne interesujące miejsca, były to m.in. zamek w Malborku i inscenizacja Bitwy pod Grunwaldem.
 
Piwo – degustowanie produktów przemysłu browarniczego to moje hobby.
 
Czytam
 
Biografie odnoszących sukcesy przedsiębiorców i ekonomistów – tam szukam inspiracji. Dobrze napiana została biografia Steve’a Jobsa autorstwa Waltera Isaacsona. Ciekawą pozycją jest książka Leszka Czerneckiego "Biznes po prostu"
 
Duże wrażenie zrobiła na mnie książka Leszka Balcerowicza "Trzeba się bić. Opowieść biograficzna", mówiąca o transformacjach polskiej gospodarki lat 90-tych. 
 
Oglądam
 
Filmy sensacyjne – takie, których fabuła nie daje się zawrzeć w trzech zdaniach: filmy Tarantino "Pulp Fiction" i "Django", czy klasyk "Ojciec chrzestny". 
 
Filmy wojenne – np. "Fury" (pol. Furia) – amerykański film o II wojnie światowej, świetnie zrealizowany, mocny i wzruszający jednocześnie.
 
Furia - zwiastun filmu
 
W internecie odwiedzam
 
Serwisy internetowe z dziedziny technologii, świetny jest np. machinensucher.de, który organizuje handel urządzeniami przemysłowymi.
 
wp.pl – jako źródło informacji
 
not. ak
Tematy: biznes (89) | IT (73) | poligrafia (2) |
aktualizowano: 2016-09-22 18:49
Wszystkich rekordów:

Społeczność