Prezentacje

Prezentacje 2018-10-02

Terminal śródlądowy CCIC - wielka inwestycyjna szansa dla Pomorza Zachodniego

- Powstanie intermodalnego terminala śródlądowego w Szczecinie zdecydowanie otworzy nowe możliwości i ułatwi transport towarów w stronę Niemiec i Skandynawii. Będzie on bazować na transporcie kolejowym. Inwestycja jest warta ponad 80 milionów złotych i będzie to jedna z najważniejszych inwestycji w branży przeładunkowo-logistycznej jaka może mieć miejsce w naszym regionie – mówi Przemysław Hołowacz, prezes CCIC Intermodal Depo Dunikowo.

Wizualizacja Terminala CCIC w Dunikowie Wizualizacja Terminala CCIC w Dunikowie

Firma CSL Internationale Spedition planuje w Dunikowie powołać do życia Terminal Intermodalny CCIC, który będzie wspierać logistycznie w przeładunkach kontenerów i naczep intermodalnych magazyny znajdujące się w okolicznych strefach ekonomicznych. Klientów na pewno nie zabraknie, branża e-commerce bardzo się rozwija, a całe zadanie może być motorem napędowym rozwoju Szczecina i Pomorza Zachodniego.

Nawet 130 tysięcy TEU rocznie – taki może być przeładunek w terminalu suchym CCIC w Dunikowie. Inicjatywa firmy CSL Internationale Spedition i partnerów została bardzo pozytywnie przyjęta przez rynek oraz wsparta przez władze samorządowe. Według ekspertów z branży morskiej i logistycznej dalszy rozwój regionu możliwy jest tylko wtedy gdy przeładunek morski zostanie uzupełniony możliwością transportowania kontenerów drogą kolejową. Zadanie jest ambitne, ale inwestorzy wierzą w sukces, bo potencjał rynkowy jest ogromny: -  Zainteresowanie magazynami wysokiego składowania w ostatnich latach wzrosło kilkukrotnie, swoje centra mają tu potentaci jak Zalando, Amazon czy inne firmy, do których będziemy kierować swoją ofertę. Nasz region jest dobrą bazą na składowanie towarów i przesyłanie ich dalej, to kwestia otwarcia i bliskości do Niemiec, ale i do Skandynawii. Upatrujemy w tym szansy dla naszej inwestycji – mówi Przemysław Hołowacz.

Głównymi łańcuchami dostaw będą kontenery z największych europejskich portów, stamtąd kontenery trafiać będą do Dunikowa, a następnie mogą być składowane w magazynach ulokowanych w strefie ekonomicznej. Towary przeładowane w suchym terminalu w Dunikowie trafiać mają przede wszystkim do wschodniej Europy, ale i do Skandynawii oraz do Polski.

– Będzie to jeden z najnowocześniejszych terminali w całym kraju. Myślę, że pod kątem wielkości będzie absolutnie w czołówce. To zadanie wpisuje się w strategię CSL. Będzie wspierać pracę agencji celnej, spedycji, będzie wyznaczone miejsce do weryfikowania przesyłek. Chcemy połączyć terminal z usługami magazynowania więc ta inwestycja na pewno pomoże w rozwoju całej firmy – dodaje Przemysław Hołowacz.

Za inwestycją w Dunikowie przemawiają liczby – położenie przy linii kolejowej, kilometr dystansu do autostrady A6, zaledwie 15 kilometrów do portu w Szczecinie oraz tylko 160 kilometrów do Berlina. Analiza popytu wpadła bardzo pozytywnie.

- Jest to pierwsza inicjatywa tego typu, która mówi o konkretnej lokalizacji, konkretnych pieniądzach i kliencie, który będzie korzystać. Zidentyfikowano potoki ładunkowe, które mogłyby zostać obsłużone. To jest projekt wielowymiarowy; wykonałem analizę na potrzeby Studium Wykonalności, taka identyfikacja popytu została pozytywnie zakończona. Powiedziałbym nawet, że nie ma innego wyjścia dla naszego regionu, ta inwestycja jest po prostu potrzebna  - mówi dr Bogusz Wiśnicki, pracownik naukowy Akademii Morskiej w Szczecinie, konsultant projektu CCIC.

Według eksperta pociągi kierowane powinny być do poszczególnych odbiorców. Nie ma obecnie miejsca, które byłoby w stanie obsłużyć dalekobieżne połączenia. CCIC przyjmował będzie ładunki jako hub, czyli miejsce gdzie zmienią środki transportu i będą przekierowywane w innym kierunku.

- Będzie to miejsce, które odciąży porty morskie, a ruch samochodowy zostanie zastąpiony przez ruch kolejowy dalekobieżny. Tak powinna wyglądać przyszłość logistyki w tym miejscu – dodaje Bogusz Wiśnicki.

Inicjatywa prezes CSL Internationale Spedition Laury Hołowacz i partnerów spotkała się z dużym wsparciem samorządu terytorialnego. W pozyskiwaniu inwestorów wspiera firmę CSL Urząd Marszałkowski, a także Urząd Miasta Szczecin.
- To niezwykle ważna inwestycja dla Szczecina i całego regionu, bo mówimy przecież o jednym z większych projektów magazynowo-logistycznych od wielu lat. To otwiera przed nami nowe możliwości i ułatwi nam pozyskanie poważnych inwestorów, potentatów w branży – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z przewidywaniami, inwestycja będzie gotowa w III kwartale 2020 roku.

CSL Internationale Spedition Sp. z o.o.
ul. Tadeusza Wendy 14 | 70-655 Szczecin
tel. +48 91 822 84 00
csl.eu

 

artykuł promocyjny

aktualizowano: ponad 2 tygodnie temu, 2018-10-02
Wszystkich rekordów:

Społeczność