Prezentacje

Prezentacje 2012-09-25

Starmot: patrzymy w przyszłość

Starmot, szczecińska firma spedycyjna w ciągu ostatnich trzech lat przeszła wiele zmian. Nie przeszkadza jej się to rozwijać i zdobywać nowych, dużych klientów.

Ziemowit Sołoniuk, prezes zarządu (na zdjęciu po prawej) i Łukasz Szymański, dyrektor handlowy firmy (po lewej)   Ziemowit Sołoniuk, prezes zarządu (na zdjęciu po prawej) i Łukasz Szymański, dyrektor handlowy firmy (po lewej)

www.starmot.pl

W marcu tego roku dotychczasowego prezesa i założyciela firmy Stanisława Sołoniuka na stanowisku zastąpił syn Ziemowit. Jego ojciec jest obecnie dyrektorem naczelnym. Firma zmieniła też siedzibę - z ul. Struga przeniosła się na ul. Białowieską. Rosnąca liczba klientów i towarów sprawia,  że regularnie, z roku na rok, firma zwiększa zatrudnienie. Ponadto Starmot współpracuje z ponad 40 stałymi przewoźnikami.

Nie tylko Żabka

Ważnym wydarzeniem w historii firmy było nawiązanie bezpośredniej współpracy z siecią sklepów Żabka.
- Wcześniej przez 10 lat działaliśmy dla Żabki jako podwykonawca firmy ET Logistik. W tym roku właściciel sieci, znając naszą jakość, podpisał z nami bezpośrednią umowę. Dziennie obsługujemy ok. 50 sklepów, do których dostarczamy codziennie nawet 100 ton towaru z magazynu centralnego w Plewiskach pod Poznaniem - mówi Ziemowit Sołoniuk.

Ale Starmot obsługuje firmy każdej wielkości i przeróżnych branż, np. zakłady stolarskie, które nadają swoje produkty do klientów na drugi koniec Polski, jak i innych producentów, dystrybutorów i hurtownie towarów. Są klienci, którzy nadają jedną paletę w miesiącu i tacy, którzy nadają ich setki.

- Nasza oferta jest skierowana do każdej firmy, która ma odbiorców w Polsce lub w Europie i chce dostarczyć im towar, a zarazem nie chce ponosić kosztów posiadania własnego taboru. W naszej ofercie są dostawy od jednej palety do transportów całopojazdowych. Współpracujący z nami klient ponosi tylko koszt dostawy do odbiorcy, natomiast nie partycypuje w kosztach powrotu auta - wyjaśnia Jakub Nowotko, dyrektor ds. logistyki.

W ubiegłym roku Starmot podpisał umowę z międzynarodową firmą spedycyjną Hellmann Worldwide Logistics na obsługę ładunków drobnicowych. Oznacza to, że szczeciński spedytor jest jej partnerem w regionie zachodniopomorskim.

Stabilni i elastyczni

Starmot radzi sobie dobrze, ale szefowie firmy zdają sobie sprawę, że rynek jest coraz bardziej wymagający.
- Co najmniej od półtora roku obserwujemy dużą konkurencję między operatorami jeśli chodzi o koszty przesyłek w różnych relacjach na terenie kraju. To w dłuższym okresie odbije się na jakości dostaw i sprawi, że słabsi gracze wykruszą się, a mocniejsi na tym skorzystają – ocenia Łukasz Szymański, dyrektor handlowy firmy. Zdaniem prezesa Starmotu rynek zwolnił, ale nie jest to załamanie: - Mamy do czynienia z różnym poziomem płynności finansowej u producentów i odbiorców. Klienci jak zwykle liczą na jak najlepsze stawki, ale pytają też o możliwość wysyłki za pobraniem. To może świadczyć o braku zaufania do odbiorców. Cały czas staramy się jednak bardzo aktywnie pozyskiwać nowych klientów i nie odczuwamy kłopotów.

Jak zatem wygląda przepis na sukces szczecińskiego spedytora?

- Jesteśmy firmą z polskim kapitałem. Posiadamy stabilność finansowa, co przekłada się na wysoką zdolność inwestycyjną i  podnosi konkurencyjność na rynku. Pod względem jakości obsługi i kosztów nie odbiegamy od liderów w  branży. Nasza elastyczność sprawia, że obsługujemy kontrahentów różnej wielkości - wymienia  Łukasz Szymański.
- Uważam, że kolejnym atutem jest stabilność zatrudnienia specjalistów z branży TSL - dodaje Ziemowit Sołoniuk.

Nowe oblicze Starmotu

Pytani o aktualną pozycję rynkową firmy szefowie Starmotu odpowiadają: - Nie oglądamy się za siebie czy na konkurencję, tylko patrzymy do przodu. Jakie więc plany ma firma kierowana przez Ziemowita Sołoniuka?
- Na przestrzeni 3 lat zaczęliśmy inwestować we własny tabor. W tym roku zdecydowaliśmy się na rozbudowę własnej floty samochodów ciężarowych, którą stale powiększamy. Chcemy utrzymać tę tendencję. Mamy ambicje zostać multispedytorem na lokalnym rynku. Współpraca z wieloma partnerami pozwoli nam oferować jeszcze bardziej konkurencyjne usługi klientom z naszego regionu. W planach mamy też dystrybucję na terenie Niemiec, głównie w Berlinie i jego okolicach. W odróżnieniu od dużych firm działających w skali ogólnopolskiej możemy obsługiwać ten rynek szybko i sprawnie - mówi prezes Starmotu.

Starmot jest sponsorem wrześniowej konferencji naukowej Euro-Trans 2012 organizowanej przez Uniwersytet Szczeciński. Hasłem konferencji jest „Europejska przestrzeń transportu. Koncepcja i rzeczywistość”.

- Uczestnictwo w konferencji pozwoli nam pokazać się na rynku lokalnym i krajowym. Działamy pod nowym logo i, między innymi w taki sposób, chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców - mówi Ziemowit Sołoniuk.
 

Starmot

Starmot Sp. z o.o.
ul. Białowieska 2
71-010 Szczecin
tel. +48 (91) 483 80 00
fax +48 (91) 460 74 83
www.starmot.pl
e-mail: sekretariat@starmot.pl

artykuł promocyjny
 

aktualizowano: 2012-09-25 12:06
Wszystkich rekordów:

Społeczność