Prezentacje

Prezentacje 2013-07-19

Bohun: Naturalna ekspansja

Szczecińska firma Bohun jest jedynym na Pomorzu Zachodnim producentem naturalnych wędlin, który planuje ekspansję krajową i międzynarodową. O wędlinach najwyższej jakości i biznesie rozmawiamy z Tomaszem Wołczem, prezesem spółki.

Tomasz Wołcz, prezes zarządu Bohun Sp. z o.o. i Marek Kolbowicz, ambasador marki Bohun Tomasz Wołcz, prezes zarządu Bohun Sp. z o.o. i Marek Kolbowicz, ambasador marki Bohun

Proszę przedstawić firmę naszym czytelnikom.

Tomasz Wołcz: Bohun powstał w połowie lat 90. jako inicjatywa rodzinna. Na początku, z racji tego, że rodzina nie miała doświadczenia w branży, ciężko było jej iść swoją drogą i przyjęła strategię naśladownictwa. Z czasem respekt wobec rynku zmalał i doszliśmy do wniosku, że nie można wiecznie być naśladowcą i należy obrać własny kierunek. Sześć lat temu przyszła mi do głowy myśl, żeby skupić się na produktach niestandardowych, z segmentu premium. Kończyłem wtedy studia podyplomowe MBA i wybierając temat pracy dyplomowej skupiłem się na marketingowych aspektach produktów premium w przemyśle wędliniarskich. Miałem w głowie linię produktów, których wyjątkowość polegała nie tylko na wysokiej cenie, co często ma miejsce, tylko rzeczywiście na najwyższej jakości i walorach smakowych. Obecnie obserwujemy trend polegający na dążeniu do zdrowego stylu życia. Dotyczy to również odżywiania. Pojawiają się programy telewizyjne w rodzaju Wiem co jem, a świadomość klientów rośnie. Mam satysfakcję, bo jest to zgodne z moimi założeniami dotyczącymi rozwoju naszej firmy.

Marce Bohun towarzyszy hasło „Naturalne wędliny”. Co to znaczy?

Oznacza to, że przy produkcji naszych wędlin używamy tylko przypraw naturalnych takich jak czosnek, majeranek, pieprz, sól kuchenna. Wróciliśmy do najbardziej tradycyjnych metod produkcji. Z kilograma mięsa wytwarzamy nierzadko 60 dkg wędliny, a proces produkcyjny potrafi trwać nawet trzy i pół tygodnia. Naturalną konsekwencją tego faktu jest to, że nasze wyroby należą do segmentu premium i mają trochę wyższą cenę. Jako jedni z nielicznych w branży przyjęliśmy zasadę, że będziemy transparentni. Oznacza to, że podajemy składy wędlin w katalogach i na naszej stronie internetowej. Każdy, kto kupuje nasze produkty na wagę w sklepie może w domu, przy komputerze sprawdzić ich skład, żeby mieć pewność, co je.

Jak wygląda oferta Bohuna?

Wytwarzamy szynki wieprzowe i wołowe, schab, kiełbasy, kabanosy, boczki, pasztet i wędzonkę pasztetową. Naszym najbardziej znanym produktem jest szynka Smak Natury. Dopracowanie jej receptury trwało siedem miesięcy. Wyprodukowana jest ze 100 proc. mięsa, które przyprawiamy, peklujemy w zalewie i wędzimy. Cały proces trwa około dwóch tygodni. Nowością jest kiełbasa Siwucha, którą wprowadziliśmy z myślą o zdrowym grillowaniu i smażeniu. Jest ona szara, bo zawiera zwykłą sól w miejsce peklosoli, która nadaje wędlinom różowy kolor, ale w temperaturach powyżej 130 st. celsjusza (czyli np. na grillu, patelni czy na ognisku), może wytwarzać substancje rakotwórcze. Dzięki tej modyfikacji dajemy naszym klientom możliwość wyboru bezpiecznego produktu jakim jest kiełbasa Siwucha oraz zadbania o zdrowie ich rodziny i najbliższych przyjaciół.
Praca nad nowymi produktami trwa u nas cały czas. Mogę zdradzić, że kilka nowości pojawi się w sklepach jesienią.
Warto też wspomnieć, że wysoką jakość doceniają nie tylko klienci. Nasze kabanosy i kiełbasa lisowska została w tym roku uhonorowana godłem „Doceń Polskie.” Wyróżnienie godłem „Doceń Polskie” przyznawane jest przez praktyków dobrego smaku. Przewodniczącym grona ekspertów był  Pan  Mirosław Drewniak. Członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni jest znany nie tylko ze swoich  przewodników kulinarnych. M. Drewniak jest także przewodniczącym jury w konkursie „BlogerChef.”  Projekt realizowany jest pod patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Gdzie można kupić produkty marki Bohun?

Do tej pory byliśmy znani głównie na Pomorzu Zachodnim – nasze wyroby były obecne m.in. w sieciach sklepów Sztuka mięs. Jednak w 2012 roku zmodernizowaliśmy zakład produkcyjny i zamierzamy być obecni w całej Polsce i na rynku europejskim. We wrześniu pojawimy się w ogólnopolskich sieciach handlowych, tj. Alma.

Czy nie obawia się pan konkurowania na rynku ogólnopolskim z dużymi zakładami branży mięsnej?

18 lat historii naszej firmy, obecność na półkach w sklepach sieci Sztuka Mięs i opinie wielu zadowolonych klientów  potwierdzają, że sprzedajemy produkty wysokiej jakości, zachowując atrakcyjną cenę. Nasze produkty, chociaż naturalne, są tylko nieznacznie droższe od wyrobów masowych, z dodatkami chemicznymi.

Jakie są plany firmy?

Stawiamy na rozwój poprzez wprowadzenie produktów do sieci handlowych. Ale zależy nam też na edukowaniu klientów. Dlatego będziemy prowadzić degustacje i akcje informacyjne dotyczące zdrowej, naturalnej żywności. Rozpoczęliśmy współpracę z mistrzem świata i złotym medalistą olimpijskim z Pekinu w wioślarstwie Markiem Kolbowiczem, który został ambasadorem marki Bohun. Łączy nas zamiłowanie do zdrowego stylu życia, zdrowego odżywiania, pasja i przestrzeganie zasad fair play. Od 13 września w sieci Multikino rozpoczniemy działania promocyjne z udziałem Marka, które z pewnością będą zaskakujące dla widzów.
Nasze najbliższe plany dotyczą też wyjścia poza granice Polski. Mamy biura handlowe w Niemczech i w Danii. Już teraz zagraniczni odbiorcy z uznaniem odnoszą się do naszych wyrobów. Współpracujemy z Wydziałami Promocji Handlu i Inwestycji naszych ambasad.
Staramy się o unijne dofinansowanie prezentacji na targach spożywczych, dzięki któremu w ciągu najbliższych dwóch lat zaprezentujemy się w Kolonii, Paryżu, Moskwie, na Ukrainie, w Szanghaju, Dubaju i w Kanadzie.

Bohun Sp. z o.o.
ul. Przodowników Pracy 7A | 70-714 Szczecin
tel./fax.: +48 (91) 4606746
www.bohun.eu
e-mail: bohun@bohun.com.pl

artykuł promocyjny

aktualizowano: 2013-08-13 13:50
Wszystkich rekordów:

Społeczność