Po godzinach

Po godzinach 2011-07-03

Hotel Amber Baltic ma 20 lat

Gdy powstał, na początku lat 90., był nadmorską enklawą luksusu. W ciągu dwóch dekad przez jego pokoje przewinęło się prawie 1,5 mln gości.
A. Marczak, J. Bartel, J. Krogulec i F. Jurkowitzch /fot. mab/ A. Marczak, J. Bartel, J. Krogulec i F. Jurkowitzch /fot. mab/
Avocado w Amber Baltic /fot. mab/
Avocado w Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/
20-lecie Amber Baltic /fot. mab/

2 lipca gości imprezy urodzinowej powitali dyrektor hotelu Anna Marczak, Franz Jurkowitsch - prezes  firmy Waripex, która jest właścicielem hotelu oraz Jerzy Krogulec, prezes Warimpex Polska. Urodzinowy toast wznieśli m. in. przedstawiciele firm i instytucji współpracujących z hotelem, a wśród gości pojawili się aktorka Joanna Bartel, senator Andrzej Person oraz mezzosopranistka Izabela Kopeć, która podczas afterparty w hotelowym klubie Plaża dała specjalny autorski występ „House Opera Diva”. Program artystyczny wieczoru rozpoczął lokalny zespół Funny Sunny Company, który ustąpił miejsca na scenie finalistom tegorocznej edycji X-Factor – zespołowi Avocado, który z kolei dał show na pięć męskich głosów. Kulminacją ich występu była piosenka „20 lat minęło”, która akompaniowała wprowadzeniu dużego tortu w kształcie budynku hotelu.

- 20-letnia historia zobowiązuje. Chcemy utrzymać najwyższą jakość obsługi i doskonalić naszą ofertę. Jestem przekonana, że będziemy mogli świętować przyjęcie 2-milionowego gościa szybciej niż za kolejne 20 lat  – mówi Anna Marczak.

Właściciele hotelu planują na najbliższe lata nowe inwestycje.

- Planujemy rozbudowę hotelu o centrum SPA na najwyższym poziomie. Rozpoczęliśmy też przygotowania do uruchomienia pierwszych w Polsce term, które będą na europejskim poziomie - mówi Franz  Franz Jurkowitsch.

20 lat aktywności

Amber Baltic to czterogwiazdkowy hotel usytuowany w centrum Międzyzdrojów. Powstał w ciągu 14 miesięcy, pierwotnie jako hotel dla sieci Orbis, tuż przed jej przejęciem przez sieć Accor. Ostatecznie jego właścicielem został Warimpex. Według wyliczeń hotelowej recepcji i kuchni, przez 20 lat z jego gościnności skorzystało ponad milion gości, którzy wypili ponad 23,5 ton  kawy i prawie 310 tys. litrów soków oraz zjedli 2,6 miliona jajek.

W hotelu znajduje się 191 pokoi i apartamentów – wszystkie z widokiem na morze i balkonami. W hotelu znajdują się dwie restauracje, trzy bary, kawiarnia, kręgielnia i klub nocny. W skład hotelowego centrum Spa & Wellness wchodzą dwa baseny, w tym jeden kryty, sauna oraz salon wellness, które oferuje różnorodne zabiegi, m.in. magnetoterapie, masaże czy kąpiele piwne. 10km od hotelu położony jest Klub Golfowy Amber Baltic, który właściciel hotelu sprzedał w tym roku nowemu właścicielowi. W hotelu znajduje się również centrum konferencyjne o powierzchni 497 m kw. Hotel jest zarządzany przez Vienna International Hotelmanagement AG - spółkę należącą do austriackiego holdingu Warimpex.

Amber Baltic Międzyzdroje ze swoim malowniczym położeniem był i nadal jest niezwykle atrakcyjnym miejscem nie tylko dla turystów, ale również dla producentów filmowych, telewizyjnych i fotografów. Już w 1995r. odegrał znaczącą rolę w kinowej produkcji „Młode Wilki”. Od 1996r. jest ważnym partnerem Wakacyjnego Festiwalu Artystów, w czasie którego jest domem i miejscem spotkań polskich celebrytów i uczestników festiwalu. Tuż przy hotelu znajduje się słynna Aleja Gwiazd z odciskami dłoni i autografami najbardziej znanych polskich gwiazd muzyki, teatru i filmu.

Hotel od samego początku angażuje się w kulturalne i sportowe życie Międzyzdrojów. Jest partnerem Gali Boksu Zawodowego i Summer Kite Festival oraz patronuje zespołowi tanecznemu Jantar. Sponsorował wiele wydarzeń muzycznych, m.in. Festiwal Muzyki Klasycznej.

mab

aktualizowano: 2011-07-05 13:16
Wszystkich rekordów:

Społeczność