W szczecińskiej stoczni budują statek naukowo-badawczy
To kolejna nietypowa jednostka na koncie firmy Hullkon.
Nietypowy statek, którego kadłub produkowany jest w Szczecinie na zlecenie niemieckiej stoczni będzie służył celom naukowo-badawczym, a w szczególności poszukiwaniu podmorskich złóż ropy naftowej i gazu ziemnego. Ciężar kadłuba wyniesie ok. 1000 ton, długość 76 m, szerokość 16 m.
Niewielka szczecińska stocznia Hullkon, mieszcząca się na Gocławiu, mimo nienajlepszej koniunktury w branży stoczniowej, pozyskuje kolejne zagraniczne zlecenia. Pracownicy firmy budowali już kutry rybackie. Ostatnia taka jednostka, produkowana dla odbiorcy z Norwegii, została ukończona w lutym tego roku. Na początku grudnia firma zwodowała prawie 90-metrowy kadłub promu pasażerskiego. Statek, który powstał również dla niemieckiego armatora to pierwsza tego typu jednostka zbudowana w Szczecinie, która będzie napędzana LNG.
Firma Hullkon powstała w 2003 r. Prowadzi działalność w zakresie architektury, inżynierii i doradztwa technicznego.
AK
Wszystkich rekordów: