Po godzinach 2011-10-18

Jesienne nowości Mercedes-Benz

Dwa nowe modele marki Mercedes-Benz dostępne są w salonach firmy Mojsiuk. To SUV Klasy M i kompaktowa Klasa B.

Nowa Klasa M Nowa Klasa M
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa M
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B
Nowa Klasa B

Nowy Mercedes-Benz Klasy M: wydajność w jeszcze doskonalszej formie

W świecie SUV-ów pojawił się nowy wzorzec. Trzecia generacja Mercedesa Klasy M łączy przyjemność z jazdy z terenową zwinnością, niedoścignionym komfortem oraz niewielkim apetytem na paliwo - średnio o 25 procent niższym od poprzednika. Model ML 250 BlueTEC 4MATIC zużywa zaledwie 6.0 l ON/100 km (cykl NEDC) i potrafi pokonać na jednym baku nawet 1500 kilometrów.

- Klasa M to ucieleśnienie naszych 125-letnich doświadczeń w konstruowaniu samochodów. Nowy model stanowi milowy krok w zakresie wydajności, bezpieczeństwa, przyjemności z jazdy i designu - mówi dr Thomas Weber, członek zarząd Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Design nie do pomylenia

Rysy nowej Klasy M od pierwszej chwili nie pozostawiają złudzeń, z jakim modelem mamy do czynienia. Z przodu dominują charakterystyczne dla Mercedesów elementy - w tym szeroki, elegancki wlot powietrza z umieszczoną centralnie gwiazdą oraz zintegrowane ze zderzakiem oświetlenie LED do jazdy dziennej. W parze z wyglądem idzie współczynnik oporu powietrza Cd równy 0,32 (ML 250 BlueTEC), dzięki któremu nowa Klasa M podnosi klasową poprzeczkę w dziedzinie aerodynamiki. We wnętrzu Klasy M wszechstronność SUV-a spotyka się z atmosferą, jaką zapewniają limuzyny marki Mercedes-Benz. Zależnie od upodobań klienta, kokpit może zostać wykończony okładzinami z jednego z czterech gatunków drewna lub aluminium. Przestronne wnętrze oferuje teraz jeszcze więcej miejsca od poprzednika - szerokość na wysokości łokci wzrosła o 34 mm z przodu i o 25 mm z tyłu auta. Z fotelem regulowanym wzdłużnie w zakresie 350 mm i na wysokość w zakresie 90 mm, każdy kierowca Klasy M znajdzie dla siebie właściwą pozycję. Tylna kanapa posiada oparcie o regulowanym kącie pochylenia oraz rękaw do przewożenia nart, a po jej złożeniu pojemność bagażnika rośnie do 2010 litrów (do linii dachu).

Długodystansowiec: wysoka efektywność procentuje dalekim zasięgiem

Nowa Klasa M wjeżdża na rynek w trzech wersjach silnikowych. Oszczędny turbodiesel ML 250 BlueTEC 4MATIC generuje moc 204 KM i maksymalny moment obrotowy równy 500 Nm. Przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje mu 9 s, prędkość maksymalna wynosi 210 km/h, a średnie zużycie paliwa to zaledwie 6 l ON/100 km (cykl NEDC). Szybszy, ale niekoniecznie bardziej paliwożerny model ML 350 BlueTEC 4MATIC zużywa średnio 6,8 l ON/100 km. Jego trzylitrowy turbodiesel V6 legitymuje się mocą 258 KM i maksymalnym momentem obrotowym 620 Nm. Osiągnięcie prędkości 100 km/h trwa 7,4 s, a wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na 224 km/h. Obydwa diesle trafią na rynek jedynie jako wersje BlueTEC - uzbrojone w system selektywnej redukcji katalitycznej SCR. Benzynowy ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY osiąga moc 306 KM i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Może pochwalić się przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 7,6 s i prędkością maksymalną 235 km/h oraz średnim zużyciem paliwa 8,5 l/100 km (cykl NEDC). Szczególnie imponuje zasięg nowej Klasy M. Ze średnim zużyciem paliwa 6 l ON/100 km (cykl NEDC), ML 250 BlueTEC 4MATIC potrafi na 70-litrowym baku pokonać około 1170 kilometrów. Wariant wyposażony w większy zbiornik o pojemności 93 litrów po zatankowaniu do pełna przejedzie aż 1500 kilometrów.

Ponad miarę: komfort, dynamika jazdy i własności terenowe

Po raz pierwszy stalowe zawieszenie Klasy M zostało wyposażone w funkcję selektywnego tłumienia. Podczas codziennej jazdy lub w warunkach terenowych łagodnie wybiera nierówności i rozpieszcza komfortem, zaś w trakcie nagłych lub szybkich manewrów usztywnia amortyzację, zapewniając niezachwianą stabilność na drodze. Po dotarciu do celu nieodzowna okaże się zwrotność Klasy M - średnica zawracania równa 11,8 m to najlepszy wynik w klasie.

Dla tych, którzy zechcą zjechać z utwardzonych szlaków, modele ML 350 BlueTEC 4MATIC i ML 350 4MATIC BlueEFFICIENCY oferują seryjny pakiet off-roadowy z napędem na cztery koła 4MATIC i elektroniczną kontrolą trakcji ETS oraz aktywowanym przyciskiem, terenowym trybem pracy skrzyni biegów. Po jego uruchomieniu przekładnia później załącza kolejne przełożenia, pedał gazu staje się bardziej wrażliwy na nacisk, a zestrojenie systemu ABS zapewnia optymalne hamowanie na miękkiej nawierzchni.

Kolejne pomocne funkcje - Start-off Assist, HOLD oraz Downhill Speed Regulation (DSR) - pomagają kierowcy w ruszaniu i kontrolowaniu prędkości podczas jazdy po zboczach. Z myślą o terenowych wyzwaniach można dodatkowo uzbroić Klasę M w opcjonalny pakiet ON&OFFROAD z sześcioma trybami pracy układu napędowego i zawieszenia AIRMATIC. Nowa Klasa M może zostać również wyposażona w system aktywnej kontroli przechyłów ACTIVE CURVE SYSTEM. Zależnie od przyspieszeń bocznych, prędkości jazdy i ustawień układu AIRMATIC, ACTIVE CURVE SYSTEM niweluje przechyły nadwozia, wykorzystując stabilizatory przedniej i tylnej osi.

Inteligentny partner: chroni pasażerów i innych uczestników ruchu

Nowa Klasa M czerpie z doświadczeń starszych braci - Klasy E oraz S – i oferuje szereg innowacyjnych systemów bezpieczeństwa, pomocnych zarówno na asfalcie, jak i poza nim. Wśród nich znajdują się m.in.: układ czuwający nad zmęczeniem kierowcy ATTENTION ASSIST, poprawiający widoczność nocą system Night View Assist Plus z funkcją rozpoznawania pieszych, Blind Spot Assist, monitorujący tzw. martwą strefę pojazdu, czy ułatwiający parkowanie Active Park Assist z kamerą cofania.

Seryjne wyposażenie nowej Klasy M obejmuje system Audio 20 CD z kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 14,7 cm, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem Bluetooth, portem USB i gniazdem AUX-IN. Na liście opcji dostępny jest System COMAND Online z 17,8-centymetrowym wyświetlaczem TFT o wysokiej rozdzielczości po raz pierwszy w Klasie M oferuje dostęp do internetu. Podczas postoju pasażerowie mogą surfować po sieci lub korzystać z lekkiej i łatwej aplikacji Mercedes-Benz (dostępnej również w czasie jazdy). Serwis oferuje dostęp do map Google, portalu Facebook (od listopada 2011 r.) oraz aktualnej prognozy pogody. COMAND online zawiera ponadto układ Speed Limit Assist, rozpoznający znaki drogowe oraz ograniczenia prędkości. Informacje o nich wyświetlane są na panelu zegarów.

Więcej informacji na temat nowej Klasy M na stronie: www.mojsiuk.mercedes-benz.pl

 

Zwiastun nowej ery w klasie aut kompaktowych: Mercedes-Benz Klasy B

Wydajna i charakterna jak nigdy, komfortowa i przestronna jak zawsze - nowa Klasa B zwycięża na wszystkich frontach. Niższe nadwozie oraz wyprostowana pozycja za kierownicą już od pierwszej chwili zdradzają jej dynamiczne korzenie.

- Jeszcze żadnej zmianie modelowej w historii firmy Mercedes-Benz nie towarzyszyło wprowadzenie tak wielu nowych rozwiązań za jednym zamachem - podkreśla dr Thomas Weber, odpowiedzialny za rozwój samochodów Mercedes-Benz. - Nabywcy nowej Klasy B skorzystają z milowych osiągnięć w dziedzinie ograniczenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla, połączonych z przyjemnością z jazdy, wyjątkową przestronnością i wysokim standardem bezpieczeństwa.

Światowa premiera nowej Klasy B odbyła się podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie (13-25 września). Do europejskich salonów model trafi w listopadzie br.

Komfortowa przestrzeń w atrakcyjnym opakowaniu

Nowa Klasa B to typowy sports tourer Mercedesa. Szeroki wlot powietrza, charakterystycznie zadarta linia bocznych szyb, mocno zaakcentowane nadkola oraz masywny tył z niskim progiem załadunku nadają typowej dla hatchbacków funkcjonalności dynamiczną oprawę. Koncepcja nowej Klasy B podkreśla dynamiczne aspiracje modelu. Najbardziej uderza wysokość nadwozia - 1557 milimetrów to o blisko 50 mm mniej od poprzedniczki. Znacznie niżej, bo aż o 86 mm, zamocowano również siedzisko kierowcy. W odpowiedzi na prośby klientów, pozycja za kierownicą jest teraz bardziej wyprostowana.
Liczne elementy wnętrza nowej Klasy B były dotychczas spotykane wyłącznie w modelach wyższych klas. Przykład? Deska rozdzielcza obszyta na życzenie skórą ARTICO. Trzy warianty wykończenia - Exclusive, Chrome i Sports - pozwalają na personalizację wystroju zależnie od upodobań.

Tuż po otwarciu drzwi nowej Klasy B kierowca dostrzega trzy okrągłe otwory wentylacyjne rodem z modelu SLS AMG oraz trójwymiarowy pas dekoracyjny, biegnący przez całą szerokość kokpitu. Dostępny w czterech wariantach, może nadać kabinie nowoczesną, sportową lub klasyczną formę. Każda z wersji reprezentuje ten sam wysoki poziom wykończenia, łączący przyjemne wrażenia wzrokowe i dotykowe z łatwością pielęgnacji oraz długim okresem użytkowania.

Nowe jednostki napędowe

Każda z wersji nowej Klasy B zostanie standardowo wyposażona w funkcję ECO start/stop, każda może się też pochwalić płynną pracą układu napędowego, siłą napędową dostępną w szerokim zakresie obrotów, niewielką masą oraz zgodnością z nadchodzącymi normami emisji spalin. Montowane poprzecznie silniki - wszystkie z turbodoładowaniem - oraz przekładnie mają wyjątkowo kompaktową budowę, co przekłada się na znakomitą zwrotność. Średnica zawracania przednionapędowej Klasy B wynosi niespełna 11 metrów.

Nowy, czterocylindrowy motor benzynowy (wewnętrzne oznaczenie M270) daje początek zupełnie nowej gamie silników. Początkowo dostępne będą dwie wersje silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra - B 180 o mocy 90 kW (122 KM) oraz B 200 o mocy 115 kW (156 KM). Jednostki generują odpowiednio 200 i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego już przy 1250 obr./min.

Nowy turbodiesel z trzecią generacją wtrysku common rail korzysta z doświadczeń jednostki OM651, montowanej w wielu modelach Mercedes-Benz - od Klasy C do S. Ze zmniejszonej do 1,8 litra pojemności generuje w wersji B 180 CDI moc 80 kW (109 KM) i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1400 obr./min, a w B 200 CDI - 100 kW (136 KM) i 300 Nm momentu, dostępnego przy 1600 obr./min.

Układ jezdny: energia skondensowana w podwoziu

„Fascynująco zwinna" - stwierdza każdy, kto ma okazję zasiąść za sterami kolejnej generacji Klasy B. Znacznie bardziej pewny siebie od poprzednika, nowy model zawdzięcza dynamiczne prowadzenie obniżonemu środkowi ciężkości, nowemu, czterowahaczowemu tylnemu zawieszeniu oraz udoskonalonemu systemowi kontroli stabilności ESP®. Dostępne na życzenie zawieszenie sportowe wyzwala z Klasy B jeszcze więcej agresji i obejmuje zmniejszony o 20 mm prześwit, usztywnione amortyzatory z selektywną kontrolą tłumienia oraz bezpośredni układ kierowniczy Direct-Steer.

Po raz pierwszy w aucie kompaktowym: asystent nagłego hamowania

Jako pierwszy samochód kompaktowy na świecie, nowa Klasa B została standardowo uzbrojona w radarowy system ostrzegania przed kolizją z adaptacyjnym układem Brake Assist, obniżający ryzyko uderzenia w tył poprzedzającego pojazdu. W przypadku ryzyka kolizji COLLISION PREVENTION ASSIST ostrzega kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i akustycznych oraz przygotowuje Brake Assist do możliwie efektywnego hamowania. Nastąpi to, gdy tylko kierowca wciśnie pedał hamulca.
Wyposażenie nowej Klasy B obejmuje ponadto innowacyjny system PRE-SAFE®, po raz pierwszy zaprezentowany w Klasie S w 2002 roku. System monitoruje ryzyko kolizji i w przypadku wykrycia niebezpieczeństwa napina pasy bezpieczeństwa, zamyka okna i szyberdach oraz ustawia sterowane elektrycznie przednie fotele w pozycji optymalnej dla działania poduszek powietrznych.

 

Mojsiuk Sp.J.
ul. Pomorska 88, Szczecin Dąbie, tel.: 91 48 08 712
Stare Bielice 128, Koszalin, tel. 94 34 77 372
www.mojsiuk.mercedes-benz.pl

 

artykuł promocyjny

aktualizowano: 2012-06-03 11:56
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: