Informacje 2010-09-02

Zamiast centrum handlowego - centrum wyprzedażowe

Outlet Park zamiast centrum handlowego Astra wybuduje na prawobrzeżu Szczecina kielecka spółka Echo Investment.
Projekt szczecińskiego Outlet Parku  Projekt szczecińskiego Outlet Parku

Powierzchnia Outlet Park Szczecin przeznaczona pod wynajem wyniesie ponad 23 tys. metrów kwadratowych. W całym obiekcie będzie działało około 120-130 sklepów. Do dyspozycji klientów będzie około 1400 miejsc parkingowych.

- Komercjalizacja Outlet Parku jeszcze się nie rozpoczęła, ale projekt cieszy się dużym zainteresowaniem - mówi Magda Frątczak z firmy CB Richard Ellis, współpracującej przy komercjalizację centrum. - Należy sądzić, że ten sektor w kolejnych latach, osiągnie poziom względnego nasycenia i nie można spodziewać się gwałtownego przyrostu powierzchni najmu w tym obszarze. Nasze badania wykazały, że w obecnej sytuacji Szczecin jest gotowy na kolejny format obiektu handlowego jakim jest centrum wyprzedażowe. Nie bez znaczenia jest również zmiana w postrzeganiu miasta wśród najemców, dla których Szczecin stał się kolejnym miejscem rozwoju ich sieci.

Outlet Park zostanie zrealizowany w trzech etapach. W pierwszej fazie powstanie galeria handlowa o powierzchni najmu około 9 tys. metrów kwadratowych, w której znajdzie się 60 lokali handlowych. Jej budowa rozpocznie się już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Galeria zostanie oddana do użytku pod koniec 2011 roku.

Inwestycja powstanie w miejscu, gdzie obecnie działa centrum PHS. Wcześniej planowano tam budowę centrum handlowego Astra.

Czytaj: Szczecin: Nowe biura i centra handlowe>>

- Od czasu gdy powstała pierwsza koncepcja, dokonaliśmy profesjonalnej oceny zmieniającej się sytuacji rynkowej - mówi Marcin Materny, dyrektor sprzedaży centrów handlowych Echo Investment SA. - Uznaliśmy, że centrum wyprzedażowe trafia w zapotrzebowanie i wypełni lukę rynkową w tym rejonie kraju.

W Outlet Parku będzie można kupić ubrania, buty i dodatki pochodzące bezpośrednio od producentów.

- Będą to końcówki serii, niepełne kolekcje czy kolekcje wyprzedażowe dystrybuowane bezpośrednio do klienta – tłumaczy

Wojciech Gepner

z Echo Investment SA. – Takie skrócenie drogi pomiędzy producentem a odbiorcą pozwala na uzyskanie niższej ceny przy zachowaniu pełnej jakości produktów.

Echo Investment  SA należy do Michała Sołowowa (właściciel m. in. Barlinka SA). W Szczecinie spółka wybudowała centrum handlowo – rozrywkowe „Galaxy”, biurowiec Oxygen, hotele „Ibis” i „Novotel” i apartamentowiec „Za Portową Bramą” przy pl. Batorego.


 

 

Tematy: inwestycja (310) | handel (54) | Echo Investment (17) |
aktualizowano: 2010-09-06 08:24
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: