Informacje 2015-05-11

Piknik nad Odrą: turystyka i regionalne przysmaki

Od wyjazdów na Morawy po wina z podszczecińskich Baniewic – na tegorocznym festynie na Wałach Chrobrego prezentowało swoje oferty około 200 wystawców.

Piknik nad Odrą, targi Market Tour /fot.: AK / Piknik nad Odrą, targi Market Tour /fot.: AK /
>>> Zobacz galerię zdjęć z Pikniku nad Odrą
 
Wydarzenie odbyło się w dniach 9-10 maja na Wałach Chrobrego w Szczecinie.
 
Dla tych, którzy poszukiwali pomysłów na wyjazdy letnie i zimowe, były odbywające się po raz 24. targi Market Tour. Była okazja, by przebierać w ofertach turystycznych regionów, gmin i miast Polski i zagranicy, by zapoznać się z możliwościami przejazdów promowych i autobusowych, czy propozycjami obiektów wypoczynkowych, uzdrowisk, jak również marin. – Sezon zapowiada się bardzo dobrze. Zainteresowanie wzrasta, jesteśmy już rozpoznawani – mówi Edyta Zamelska, zajmująca się obsługą działu pasażerskiego TT-Line.
 
Do siebie zapraszały też Czechy, Węgry i przygraniczne regiony Niemiec. Zwłaszcza zaodrzańscy sąsiedzi nastawieni są na turystykę rowerową i kajakową. Zainteresowaniem cieszyły się foldery dotyczące miast. – Polski turysta w Brandenburgii stał się wyraźnie obecny. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba Polaków potroiła się – zauważa Anna Dejewska z TMB (Toursimus Marketing Brandenburg). Z kolei Czechy odwiedza rocznie 350 tys. Polaków. – Atrakcyjne cele podróży to Praga, zamki i pałace. Wzrosło też zainteresowanie Morawami, to ciekawy region winiarski – wymienia Anna Gruszyńska z Czech Tourism.
 
Do turystyki na swoich ziemiach przekonywał także region zachodniopomorski, m.in. w ramach projektu Partnerstwo Odra, który ma na celu rozwijanie turystyki po obu stronach Odry. – Ludzie szukają bardziej ekstremalnych, ponadstandardowych alternatyw spędzenia czasu wolnego – uważa Katarzyna Małysz, pracownik informacji turystycznej Mosir.
 
Po raz pierwszy na targach Market Tour było obecne stoisko z kamperami. – W Polsce jest to dopiero rodzący się temat, powstaje coraz więcej campingów i jest coraz więcej chętnych, by wakacje spędzić podróżując kamperem – mówi Andrzej Bloch, współwłaściciel istniejącej od roku w Szczecinie firmy Camp&Trailer. Taki pojazd można zarówno wynająć (cena 500 zł za dobę dla sześciu osób), jak i kupić (50 tys. euro netto).
 
Nowym wystawcą był również touroperator MyTravel.pl, który zrzesza wszystkie większe agencje turystyczne i, obok silnie działającego portalu, ma największą sieć biur stacjonarnych w Polsce (wkrótce także w będzie biuro Szczecinie). Maria Mikołajczak, kierownik marketingu i rozwoju sieci, podsumowuje: - Polacy dużo jeżdżą, coraz częściej dwa razy w roku. Rok do roku rynek polski wskazuje duży wzrost w ilości sprzedawanych wycieczek. Dodaje też: - Obserwujemy odpływ turystów w kierunku Europy, mimo iż jest droższa. Jednym z najbardziej atrakcyjnych turystycznie państw jest  Grecja. Coraz częściej kupowane są wycieczki łączące aktywną formę wypoczynku z leżeniem na leżaku i zwiedzaniem. Przyznaje jednak, że za wycieczki zapłacimy w tym roku nieco wyższą cenę. - Ale nie będzie to aż tak duży skok, by można było powiedzieć, że to jest jakaś wyraźna zmiana - zastrzega.
 
Nowym elementem targów Market Tour była Strefa Wędkarza, gdzie zaprezentowali się producenci i dystrybutorzy sprzętu i akcesoriów wędkarskich.
 
O swoich doświadczeniach z podróży, niekoniecznie tych z dużym budżetem, opowiadali podróżnicy w Strefie Globtrotera: Elżbieta Dzikowska, która znana jest z popularnego podróżniczego programu telewizyjnego „Pieprz i wanilia”, Aleksander Doba - kajakarz, Podróżnik Roku 2015, podróżująca z dziećmi „Rodzina bez Granic” i fotografowie związani z National Geographic.
 
Turystyczny aspekt Pikniku nad Odrą, to także projekt „Pokaż Szczecin Swoim Gościom”. Bezpłatne wycieczki po Szczecinie mniej znanymi szlakami i tym razem cieszyły się dużym zainteresowaniem.
 
Na majowy festyn przy Wałach Chrobrego złożyły się również targi Organic, w ramach których wystawiali się producenci i dystrybutorzy żywności i naturalnych produktów z Litwy, Turcji, Austrii czy Marko. Nie brakowało też produktów tradycyjnych z różnych regionów Polski, tj. piwa, wina owocowe, sery górskie, czy wędliny, jak i żywności od lokalnych wytwórców, którzy sprzedawali miody, przetwory, soki owocowe, szczecińskie pierniki, certyfikowane produkty ekologiczne. – Zainteresowanie zdrową żywnością jest coraz większe, wiele osób zwraca uwagę na zdrowe odżywianie – zauważa Krzysztof Kraskowski, menedżer ds. sprzedaży i obsługi klienta firmy Tast, która jest największym w Szczecinie sklepem ze zdrową żywnością.
Z możliwości wystawiania się na Pikniku nad Odrą skorzystała też niedawno otworzona Winnica Turnaów z podszczecińskich Baniewic. Tomasz Kasicki, współwłaściciel, jest zadowolony z zainteresowania ofertą winnicy. - Sprzedaż rozwija się dynamicznie – mówi.
 
Ponadto w programie Pikniku nad Odrą było Wielkie Gotowanie i Wielkie Wędzenie. Wszystko to w klimacie rodzinnego jarmarku z wesołym miasteczkiem i występami na scenie.
 
Organizatorami Pikniku są Międzynarodowe Targi Szczecińskie oraz Zachodniopomorska Agencja Rozwoju Turystyki.
 
AK
Tematy: MTS (22) | Piknik nad Odrą (6) | Market Tour (4) |
aktualizowano: 2015-05-14 01:53
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: