Informacje 2012-08-07

Makrum wychodzi ze Stoczni Szczecińskiej

Właściciel między innymi Stoczni Pomerania rozwiązał umowę dzierżawy z TF Silesia i przenosi produkcję do ZNTK „Paterek”.

Jedna ze stoczniowych hal /fot.: mab / Jedna ze stoczniowych hal /fot.: mab /

Makrum dzierżawił od właściciela Stoczni Szczecińskiej dwie hale z suwnicami o powierzchni ok. 10 tys. m kw. i dwa place postojowe o powierzchni ponad 4 tys. m kw.. Umowę podpisano w kwietniu ubiegłego roku. W halach prowadzone były działania przedinwestycyjne, realizowano także zlecenia off shore, remonty, montaże i wykończenia projektów z bydgoskiej fabryki, w której powstają przede wszystkim ciężkie, zwarte konstrukcje maszyn mające zastosowanie w górnictwie morskim  i urządzeniach okrętowych, a także w przemyśle maszynowym, w tym między innymi w przemyśle papierniczym, wydobywczym i innych.

- Przyczyną rozwiązania umowy jest planowane przeniesienie działalności produkcji bydgoskiej fabryki Makrum do Zakładu Naprawczego Taboru Kolejowego „Paterek” S.A. w Paterku koło Nakła nad Notecią – wyjaśnia Adam Borys, koordynator do spraw marketingu i PR Makrum SA. - Przenosząc się do Paterka mamy możliwość kontynuowania współpracy z doświadczoną załogą, co pozwoli nam utrzymać produkcję na najwyższym poziomie.

Zgodnie z porozumieniem zawartym z TF Silesia, umowa dzierżawy została rozwiązana z końcem lipca. Wcześniej Makrum uregulowało wszystkie należności wynikające z umowy dzierżawy. Strony ustaliły też, że część kaucji w wysokości 30 tys. złotych pozostanie jeszcze na rachunku TF Silesia w celu rozliczenia zobowiązań Makrum z tytułu dostaw mediów za okres od dnia 1 czerwca 2012 r. do dnia 31 lipca 2012r. oraz prac przeglądowo-konserwacyjnych suwnic za miesiąc lipiec 2012r.

Tymczasem Makrum planuje w naszym mieście inną inwestycję i jak zapewnia, odejście że Stoczni nie ma żadnego wpływu na jej realizację. Będzie to Park Technologiczny Pomerania przy Stoczni Pomerania, w którym będą budowane i remontowane małe statki. - Park Technologiczny Pomerania przeznaczony jest głównie dla działających w Szczecinie firm stoczniowych – wyjaśnia Adam Borys. - Realizacja inwestycji planowana jest na okres 5 lat, jej koszt to ok. 40 mln zł.

Projekt przewiduje, że park będzie się składał z czterech kompleksów. Istniejąca sekcja A zostanie zrewitalizowana. Tworzą ją dwa budynki warsztatowe, trzy hale, budynek administracyjno-warsztatowy oraz budynek biurowo-warsztatowy z szatniami. W ramach zwiększania atrakcyjności terenu pogłębione zostanie także 400-metrowe nabrzeża stoczniowego. Inwestycja ma umożliwić cumowanie przy nim jednostek o zanurzeniu do 6,5 metra. Aktualnie inwestycja znajduje się na etapie załatwiania niezbędnych pozwoleń oraz przygotowywania terenu. Prace zaczną się od wyburzenia budynku B2 przy ul. Gdańskiej.

Grupa Kapitałowa Makrum to spółki funkcjonujące w czterech odrębnych sektorach rynku: nieruchomości, hotelarstwo, przemysł ciężki oraz budownictwo. Podmiotem dominującym jest spółka giełdowa Makrum S.A. W Szczecinie jest właścicielem hotelu Focus, a także poprzez spółkę Makrum Pomerania – Stoczni Pomerania.

ŁP
 

Tematy: Szczecin (597) | stocznia szczecińska (35) | Makrum (1) | Stocznia Pomerania (1) |
aktualizowano: 2012-08-17 11:01
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: