Unibaltic wozi ropę z platformy Lotosu
Szczeciński armator podpisał wieloletni kontrakt ze spółką należącą do znanego koncernu paliwowego. Jednocześnie swoją flotę wzbogacił o tankowiec.
Statek, któremu Unibaltic nadał nazwę "Apatyth", wszedł do eksploatacji 28 września. Jego zadaniem będzie odbiór i transport ropy z platformy wiertniczej znajdującej się 68 km od Helu, która należy do Lotos Pertobaltic. Jak wyjaśnia Arkadiusz Wójcik, prezes Unibaltic, spółka ta rozpoczyna właśnie wydobycie ropy z nowego złoża na dnie Bałtyku.
– Tankowiec wybraliśmy zgodnie z oczekiwaniami kontrahenta i mamy nadzieję, że będzie on obsługiwał Lotos Petrobaltic dopóki złoże będzie eksploatowane. To kontrakt wieloletni – mówi Arkadiusz Wójcik i dodaje: – Kontynuujemy nową strategię rozwoju firmy. Skupiamy się na sektorze offshore związanym z wydobyciem ropy.
"Apatyth" to jedenastoletnia jednostka produkcji chorwackiej o nośności 24 tys. ton. Posiada klasę lodową, jest więc przystosowany do warunków Południowego Bałtyku. Jest jedenastym statkiem we flocie Unibaltic, trzecim z zakupionych w tym roku i największym z dotychczasowych. – Pod względem nośności stanowi on 50 procent całej naszej floty – zauważa Arkadiusz Wójcik.
Większość statków Unibaltic to chemikaliowce, które pływają po Bałtyku i Morzu Północnym. Obsługują one m.in. kontrakt z Grupą Azoty. Spółka posiada także dwa masowce, również operujące między portami europejskimi.
Istniejąca od 2003 roku spółka Unibaltic zajmuje się transportem morskim produktów płynnych oraz masowych. Siedziba armatora mieści się w Szczecinie przy ul. Tama Pomorzańska. Od 2005 roku działa także oddział Unibaltic w Gdyni.
ak
Wszystkich rekordów: