Informacje 2016-01-27

Uckermark zaprasza Szczecin. Z wzajemnością

Tramwaj promujący atrakcje przygranicznego powiatu Uckermark wyjechał dziś na ulice Szczecina z zajezdni Pogodno. Po drogach Uckermark wozi pasażerów autobus z reklamą Szczecina.

Inauguracja akcji promocyjnej Szczecina i Uckermark /fot.: Michał Abkowicz / Inauguracja akcji promocyjnej Szczecina i Uckermark /fot.: Michał Abkowicz /
Silvio Moritz (ICU), Siegmund Bäsler (Zrzeszenie Przedsiębiorców Uckermark), Ernst Volkhardt (NaturThermeTemplin), Hendrik Sommer (burmistrz Prenzlau), Pieter Wolters (Q-Regio), dr Stephan Diller (Klasztor Dominikański Prenzlau).  /fot.: Michał Abkowicz /
Silvio Moritz (ICU), Siegmund Bäsler (Zrzeszenie Przedsiębiorców Uckermark), Ernst Volkhardt (NaturThermeTemplin), Hendrik Sommer (burmistrz Prenzlau), Pieter Wolters (Q-Regio), dr Stephan Diller (Klasztor Dominikański Prenzlau).
/fot.: Michał Abkowicz /
Autobus z reklamą Szczecina wyruszył na drogi powiatu Uckermark  /fot.: Michał Abkowicz /
Autobus z reklamą Szczecina wyruszył na drogi powiatu Uckermark
/fot.: Michał Abkowicz /

Wspólna akcja starostwa powiatu i szczecińskiego magistratu ma służyć zwiększeniu liczby wizyt turystów tuż zza granicy i zachęcać do współpracy biznesowej przedsiębiorców.

Na obu pojazdach widnieje wielkopowierzchniowa reklama powiatu Uckermark i miasta Szczecin. Powiat reklamuje się wielkim logo i wizerunkami znanych firm z regionu: galerii handlowej Oder Center w Schwedt, aquaparku NaturTherme w Templin, Klasztoru Dominikańskiego w Prenzlau i sieci sklepów regionalnych Qregio. Szczecińska metropolia sięgnęła po motywy marynistyczne z wielkimi żaglowcami u podnóża Wałów Chrobrego oraz zaprezentowała budynek nowej filharmonii.
Przedstawiciele szczecińsiego magistratu liczą na to, że dzięki kampanii mieszkańcy Uckermark nie będą ograniczali się do odwiedzin centrów handlowych i stacji benzynowych na obrzeżach stolicy Pomorza Zachodniego, ale że zaczną skorzystać z oferty kulturalnej i rekreacyjnej miasta.

- Promując w ten sposób nasze baseny i domki letniskowe liczymy na to, że będziemy mieć więcej gości z Polski. Rocznie odwiedza nas ok. 250 tys. osób, z czego 60 proc. to mieszkańcy Berlina i Brandenburgii - mówi Ernst Volhardt, prezes NaturThermeTemplin GmbH.

Silvio Moritz, prezes Investor Center Uckermark liczy na to, że budowanie marki w Szczecinie za pomocą reklam na pojazdach komunikacji miejskiej będzie sprzyjać rozwijaniu kontaktów gospodarczych.

- W naszym regionie jest dużo firm, których właściciele mają 60, 65 czy 70 lat i szukają następców, którzy poprowadzą ich biznesy. To może być okazja dla przedsiębiorców ze Szczecina do kupna takiej firmy i wejścia w ten sposób na rynek niemiecki - mówi szef ICU i dodaje, że ulokowaniem biznesu na terenie powiatu interesuje się duży polski inwestor.

Największe miasta 125-tysięcznego, brandenburskiego powiatu Uckermark to Schwedt, Prenzlau i Angermunde, zaś największe firmy to rafineria w Schwedt (1200 pracowników), obok której działa park przemysłowy, w którego firmach pracuje ok. 600 osób. Na terenie Uckermark działają też m.in. papiernie, producenci żywności, producent z branży samochodowej i wytwórnia paneli solarnych. Region notuje bezrobocie na poziomie 13 proc.

mab

Tematy: Niemcy (31) |
aktualizowano: 2016-02-09 08:56
cofnij drukuj do góry
Wszystkich rekordów: