Szczecińska firma wydzierżawi 26 ha w gdańskim porcie
OT Logistics planuje wybudować tam terminal przeładunkowo-składowy zbóż i pasz.
Drogę do tej inwestycji otwiera przedwstępna umowa dzierżawy nieruchomości w Porcie Zewnętrznym, którą największy operator portowy w Polsce podpisał z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk. Zobowiązuje ona obie strony do zawarcia umowy przyrzeczonej (może to nastąpić na przełomie września i października).
– Podpisana umowa istotnie przybliża nas do zakończenia transakcji, o której przeprowadzenie staraliśmy się od kilku lat. Budowa terminala w gdańskim porcie będzie dużą inwestycją, która może mieć wpływ nie tylko na sam port i region, w którym się znajduje, ale na całą polską gospodarkę. Mamy nadzieję, że dzięki niemu będziemy bardziej konkurencyjni zwłaszcza w obsłudze towarów agro, której nie prowadzi na dużą skalę obecnie żaden inny krajowy port. Tymczasem popyt na tego typu usługi jest duży i wciąż rośnie – tłumaczy Zbigniew Nowik, Prezes Zarządu OT Logistics S.A.
Terminal przeładunkowo-składowy będzie wykorzystywany do obsługi statków i ich ładunków w obrocie portowym, obsługi ładunków w relacjach lądowych oraz składowania towarów (z wyłączeniem gazów oraz ropy naftowej i produktów naftowych) o zdolności przeładunkowej nie mniejszej niż 2 mln ton rocznie (podczas gdy w 2014 roku porty OT Logistics przeładowały łącznie ok. 8 mln ton towarów). Zakończenie inwestycji nastąpić ma w terminie do 60 miesięcy od daty wydania nieruchomości. To inwestycja, która jak informuje OT Logistics w komunikacie prasowym, stanowi realizację celów emisyjnych wskazanych w prospekcie z 2013 r.
OT Logistics S.A. jest zintegrowanym operatorem logistycznym świadczącym usługi w Polsce, na terenie Niemiec, w krajach Beneluksu, w Czechach, na Słowacji, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Od 2013 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Niedawno spółka zainwestowała w port w Chorwacji, o czym piszemy w artykule OT Logistics kupiła udziały w porcie w Rijece
AK