SPP: rusza remont bocznicy kolejowej
Pierwsze pociągi wjadą na teren dawnej stoczni szczecińskiej w połowie przyszłego roku.
Obecnie teren Szczecińskiego Parku Przemysłoweg cierpi na ograniczony dostęp ze strony lądu. Firmy działające na terenie stoczniowym zmuszone są do korzystania z często uciążliwego transportu samochodowego. Planowana do modernizacji bocznica będzie drogą kolejową służącą do wykonywania przewozów kolejowych wyłącznie na potrzeby Parku. Połączenie kolejowe tego terenu z linią kolejową zwiększy atrakcyjność tego terenu oraz umożliwi transport materiałów i produktów, w tym dowóz ładunków wielkogabarytowych, tj. blachy, silniki, elementy wyposażenia, żurawie, dźwignice, różnego rodzaju agregaty, służące do produkcji jednostek pływających lub urządzeń montowanych na terenach akwenów wodnych.
Zanim uruchomiona zostanie stoczniowa bocznica będzie musiała być przeprowadzona modernizacja krzyżownic w ciągu ulic Stalmacha i Nocznickiego (za to zadanie odpowiada Gmina Miasto Szczecin) oraz remont pozostałej części infrastruktury kolejowej (zadanie PKP SA).
Inwestycja jest warta prawie 4 mln zł i finansowana ze środków własnych SPP oraz w 40 proc. kwoty netto w ramach projektu „Podniesienie Atrakcyjności Szczecińskiego Parku Przemysłowego”, współfinansowanego przez Unię Europejską, ze środków RPO Województwa Zachodniopomorskiego 2007-2013.
AK
Wszystkich rekordów: