Przystanek Sukces: dziecięca moda najlepsza
Firma Liczi, która zajmuje się projektowaniem i produkcją ubrań dla dzieci, zajęła pierwsze miejsce w konkursie na najlepszy biznesplan, organizowany przez Polska Fundację Przedsiębiorczości.
Głównym celem konkursu „Przystanek SUKCES w Twoim zasięgu”, jest wybranie najciekawszych pomysłów biznesowych przedstawionych w biznesplanie oraz zapewnienie odpowiednich instrumentów do przekształcenia go w firmę. Uczestnicy wcześniej biorą udział w szkoleniach z przedsiębiorczości. Odwiedzają też szczecińskie firmy, aby na własne oczy zobaczyć, jak w Szczecinie można osiągnąć sukces. Ostatecznie na konkurs wpłynęło 25 projektów. Zwycięzcy zostali wyłonieni w dwóch kategoriach: do i powyżej osiemnastego roku życia.
Uroczyste rozstrzygnięcie odbyło się w ostatni czwartek w Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości. Uczestników powitała prezes Barbara Bartkowiak, która przywoła postać miliardera i twórcy Ikei - Ingvara Kamprada. – To człowiek, który zaczął od zaprojektowania jednego prostego mebla, a dzisiaj jest jednym z najbogatszych ludzi świata – mówiła prezes PFP. – Jestem przekonana, że przynajmniej kilkoro z was, dzięki swoim pomysłom i pracowitości, zajdzie tak daleko jak on.
Ostatecznie, największe uznanie wśród jurorów w kategorii „młodzieżowej” zyskał plan Zofii Kłeczek, czyli Kocitsu - Zrzeszenie Młodego Handmade. Pod nazwą tą kryje się sklep z biżuterią i dodatkami wykonywanymi ręcznie. Ma charakteryzować się przystępnymi cenami oraz oryginalnymi produktami robionymi przez nieznanych artystów. Nagrodzona uczestniczka zapowiedziała, że w przyszłości na pewno postara się zrealizować swój projekt.
Kobiecy pomysł na biznes okazał się najlepszy również w głównej kategorii, powyżej 18 lat. Stoi za nim jednak nie jedna, ale całe damskie trio: Zuzanna Hofman, Agata Maksymiuk, Patrycja Chlibyk, które stworzyły markę Liczi, oferującą modę dziecięcą. – Wyróżnia nas prostota i umiar – reklamują twórczynie Liczi. - Proponujemy ubrania dla dzieci z silną osobowością, nie podążających za tłumem, tylko idących własną ścieżką. Traktujemy dzieci bardzo poważnie, dlatego nie ma u nas miejsca na stereotypowe podejście, czyli niemowlęcy róż dla dziewczynek, a ciepły błękit dla chłopców. Szukamy ciekawych rozwiązań, ale nie udziwnień. Priorytetem podczas projektowania kolekcji jest wygoda i praktyczność ubrań.
Za zwycięstwo w konkursie studentki otrzymały między innymi: 12 miesięcy bezpłatnej obsługi księgowej, bon na kampanię reklamową o wartości 5 tys. zł, bon na usługi z zakresu tworzenia stron www o wartości 3 tys. zł czy osiemnastomiesięczną licencję na pozycjonowanie strony www. Dziewczyny zdobyły też nagrodę specjalna, czyli 5 tys. zł od Banku Zachodniego WBK. Jak zapowiadają najbliższe tygodnie poświęcą na formalności związane z rejestracją firmy i właściwym rozpoczęciem działalności. Nie będzie to jednak start od zera: pierwsza kolekcja jest już gotowa, była pokazywana na kilku imprezach modowych i spotkała się z dużym zainteresowaniem. Liczi jest też mocno obecna w internecie i na portalach społecznościowych.
Drugie miejsce w konkursie zajął projekt Pauliny Brzuszkiewicz - gabinet dietetyczny „Healthy Mama”, przeznaczony przede wszystkim dla przyszłych mam. Trzecie miejsce to restauracja i sklep z ekologiczną żywnością „52 sezony”, który chcą otworzyć Joanna Strzyżewska i Paweł Pobłocki.
ŁP