OT Logistics z 4,4 mln zł zysku za pierwsze półrocze
Działająca na europejskim rynku spółka logistyczna ze Szczecina w ciągu sześciu ostatnich miesięcy zarobiła o ok. 1,4 mln zł mniej niż rok temu. Jej rentowność jednocześnie wzrosła.
Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej OT Logistics po pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku wyniosły łącznie 348,1 mln zł. W analogicznym okresie 2015 roku wynik ten był wyższy – 370,4 mln zł. Największy udział w strukturze przychodów miały usługi spedycyjne (58 proc.), przewozy i inne usługi transportowe (27 proc.) oraz przeładunki i składowanie towarów w portach (12 proc.).
– Nadal obserwujemy niekorzystną koniunkturę na rynku węgla i stali co odbija się na naszym segmencie portowym. Na zmniejszenie przychodów wpłynęło również zakończenie prac hydrotechnicznych w rejonie górnej Odry oraz w Niemczech – wyjaśnia Zbigniew Nowik, prezes zarządu OT Logistics.
Wynik EBITDA w porównaniu do ubiegłego roku w wzrósł o 2,8 proc. do 30,6 mln zł. Jednocześnie rentowność EBITDA wzrosła do 8,8 proc. z 8,0 proc. rok wcześniej. Jak informuje OT Logistics jest to m.in. rezultat poprawy efektywności w segmencie portowym, a także w obszarze spedycji.
Sytuacja na rynku węgla czy rudy metali w dużym stopniu wpłynęła na spadek wielkości przeładunków w należącym do Grupy OT Port Świnoujście. W porcie tym obsłużono 4,6 proc. mniej tego typu towarów. Jednak dzięki optymalizacji procesów organizacyjnych i zwiększeniu przeładunków towarów agro, port uzyskał wyższe marże i wysoki łączny wynik na działalności.
OT Logistics nadal rozwija swój potencjał inwestując w nowe spółki. W ostatnim czasie szczecińska firma przejęła Sealand Logistics, spółkę będącą jednym z liderów spedycji kontenerowej w Polsce. Zawarła również warunkową umowę przejęcia kolejowej spółki – STK Group. Zgodnie z założeniami nowej strategii rozwoju Grupy, spółka inwestuje w moce przeładunkowe i możliwości składowe towarów agro w swoich portach. To ma doprowadzić do częściowego zmniejszenia zależności od rynku węgla i stali.
OT Logistics S.A., w której skład wchodzi ponad 20 podmiotów, zajmuje się przede wszystkim transportem towarów żeglugą śródlądową, ale świadczy także usługi przybrzeżnego transportu wodnego, wydobywanie żwiru i piasku, najem nieruchomości, magazynowanie i przechowywanie towarów oraz przeładunki. Firma koncentruje swoją działalność na Odrze, na odcinku Gliwice – Wrocław i w rejonie Szczecina, gdzie realizuje ponad trzecią część przewozów towarów. Spółka jest docelowo chce także szerzej zaistnieć na rynku usług logistycznych w krajach korytarza Północ-Południe.
ak
Wszystkich rekordów: